Depression..har jag en framtid?
Jag har i många år lidit av just depression. I början trodde jag "bara" att jag var ledsen och hade det lite kämpigt för stunden men..det blev värre med tiden.
Jag har många "triggers" för hur jag mår idag. Jag har blivit misshandlad & övergiven av min far. Jag blev av med min oskuld genom våldtäkt. Jag har inte haft ett enda sunt förhållande, varje karl har varit otrogen och lämnat mig. Nära har gått bort. etc..etc...
Men jag klarade inte av skolan så bra som jag ville, jag får inte behålla jobb för att jag är ledsen... Att jag är ledsen påverkar alla andra runt omkring mig... Har jag fått veta.
Jag har kämpat med ätstörningar i 13 år, jag har vägt 40kg ena året och 90kg andra. Jag kanske såg bra ut vid en punkt men nu jag har förstört mig själv.
Jag drömmer ofta och tänker dagligen på självmord trots att jag aldrig (tror jag) skulle ta mitt liv.
Jag tar antidepressiva, jag FÖRSÖKER tänka positivt men, jag kan INTE se ljuset i änden av tunneln. Jag avskyr mitt liv och allt runt omkring det. Jag är så himla trött. Jag önskar så många ggr att jag ska somna och inte vakna igen för jag orkar inte.
Jag har sån ÅNGEST.
Jag är alltid OROLIG.
Jag är alltid LEDSEN.
Varje gång jag ser mig själv i en spegel vill jag brista ut i tårar.
Jag är inte en 15årig emo cutter..sånt kommer jag Aldrig förstå mig på. Jag är en vuxen kvinna. Jag borde ha ett stabilt hem, bra jobb, dejta...
Men jag kan knappt ta mig ur sängen. Jag kommer att dö av sorg. Jag har kämpat med det här i 6år minst nu. Tänk er själva att känna SORG varje dag i 6-7år. Jag är helt förändrad.