• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

• Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • hoppas 2014

Valde att testa korta protokollet igen men m denna ggn menopur. Har ätit q10 i drygt 2 månader (alla andra vitaminer i ett år).. håll tummarna för att de blir fler blåsor o ägg denna gången. Första sprutan nu.

Hur går det för er andra?

• Lulak1

Hoppas2014 håller tummarna för dej !
    Jag kan rekommendera protein shake och mycket avocado och 2 l vatten minst.

• hoppas 2014
    Lulak1 skrev 2015-09-09 20:13:15 följande:

Hoppas2014 håller tummarna för dej !

Jag kan rekommendera protein shake och mycket avocado och 2 l vatten minst.

Tack för tipsen o tummarna! :)
  • Lulak1

Fick positiv på testen från kliniken och på digital CB .
    Så nu hoppas bara att allt ska går bra .

• hoppas 2014
    Lulak1 skrev 2015-09-13 20:14:33 följande:

Fick positiv på testen från kliniken och på digital CB .

Så nu hoppas bara att allt ska går bra .

Åh va skönt. Grattis.
  • hoppas 2014

Hej. Var på 1a vul idag och än så länge bättre än sist :) fler blåsor som var större än sist. Har även känt av mer svullnad tidigare denna ggn. Hoppas det fortsätter o även innehåller bra ägg med. Idag är det iallafall en bra dag :) en dag i taget.

• lisodan

Härligt med positivt test Lulak. Grattis! Och bra med fler blåsor Hoppas.

Själv börjar det närma sig. Vecka 38 nu så vår lilla tjej kan komma närsomhelst. Helt galet! Fyra år sedan vi kastade preventivmedlen. Vet vi har haft tur, men det har varit tuffa år! Känner med er som fortfarande kämpar! Men ge inte upp hoppet!

• hoppas 2014
    hoppas 2014 skrev 2015-09-16 09:08:58 följande:

Hej. Var på 1a vul idag och än så länge bättre än sist :) fler blåsor som var större än sist. Har även känt av mer svullnad tidigare denna ggn. Hoppas det fortsätter o även innehåller bra ägg med. Idag är det iallafall en bra dag :) en dag i taget.

Var på 2a vul igår.. Tyvärr väldigt mycket blåsor (dr kunde inte ens räkna pp ena sidan) o lite vätska i buken.. nu minskad dos i 2 steg inför plock på onsdag. Vaknade men kraftigt illamående i natt o uppblåst mage.. hoppas att det inte blir värre för då riskerar jag inte få tillbaka något denna cykel för att minska risken för ännu mer överstimulering. Har fått byta bort ägglossningssprutan med t en annan som borde minska risken lite.. nån annan som haft erfarenhet av detta?
  • hoppas 2014

Hej igen.. fråga om ev erfarenhet av följande. Nu vid 2a ivf f2örsöket så visade det sig vid 2a ulv att jag visade tecken på överstimulering o de bytte ut sista sprutan från ovitrelle till suprefact. Informationen jag fick var att ev kommer inte insättning ske pga av risken för överstimulering utan ev ägg kommer frysas men nu läser jag att frysning sker alltid om man tagit suprefact istället för ovitrelle.

Någon m erfarenhet? Äggplock på onsdag så jag har precis tagit sprutan.

• Sthlmsthlm
    hoppas 2014 skrev 2015-09-21 20:21:49 följande:

Hej igen.. fråga om ev erfarenhet av följande. Nu vid 2a ivf f2örsöket så visade det sig vid 2a ulv att jag visade tecken på överstimulering o de bytte ut sista sprutan från ovitrelle till suprefact. Informationen jag fick var att ev kommer inte insättning ske pga av risken för överstimulering utan ev ägg kommer frysas men nu läser jag att frysning sker alltid om man tagit suprefact istället för ovitrelle.

Någon m erfarenhet? Äggplock på onsdag så jag har precis tagit sprutan.

Hej,
    hur har det gått? Jag hade lite lätt överstimulering förra IVF, men fick ta ovitrelle och fick tillbaks som vanligt. Hade inga problem (men blev inte gravid). Tror den stora risken är om man blir gravid, då kan man bli rejält överstimulerat och sjuk.
  • mom2012

Hur har det gått för dig hoppas2014? Överstimulering kan va allvarligt för dig, va vaksam på andningsproblem och kolla din vikt varje dag (vätska). De fryser dina ägg om du är risksonen för din egen skull. Blir du gravid och varit överstimulerad blir risken högre för dig.

• hoppas 2014

Hej. Det är väl så där m mig.. äggplocket i onsdags gick hyfsat. Var väldigt öm o hade svårt att ta mig upp i stolen. Tydligen låg blåsorna huller om buller så dr sa att det var därför det gjort ont o att han hade lite problem att tömma dem. Efter tömning var jag fortsatt väldigt öm o på kvällen blev det värre. I visa lägen kunde jag inte andas.. de tog prover för att se om jag skulle klara ett införande el behövde mediciner.. Det fick jag både för överstimulering o pga av sista sprutan. Är fortfarande väldigt svullen o mår illa när jag inte äter. Vi fick iallafall ut 8 ägg varav 5 befruktades o odlas nu t på måndag. Vi åker upp men det är inte säkert att det blir införande för först måste jag ta prover så de vet att jag klarar ta emot något så resan upp kan vara i onödan.

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?