• Anonym (Osäker tjej)

Tappade känslor?

Jag är en tjej på 24 år som snart varit tillsammans med en kille i snart 5 månader.

Älskade honom redan första gången jag såg honom. Och vi har alltid haft roligt tillsammans och trivts i varandras sällskap. Har knappt aldrig bråkat med varandra utan oftast hållit sams.

Men den senaste tiden har jag knappt känt någon attraktion till honom.

Jag har minskad sexlust och vill nästan inte känna någon beröring av honom. De känns bara så fel .

Och allt detta började när jag satt vid hans dator när han var på jobbet.

Är inte sådan som snokar med jag kollade hans historik och då såg jag att han hade kollat in en massa tjejer på Facebook. Inklusive hans ex.

Känner mig lite förtvivlad över denna situationen.

Överreagerar jag över detta?

Hur ska jag göra för att få tillbaka dom känslorna jag hade ingen? För älskar honom verkligen och vill inte förlora honom.

• Svar på tråden Tappade känslor?
  • Anonym (Melina)

Hej! Jag vill börja med att säga att jag inte är terapeut eller har varit i exakt samma situation, men jag kommer ändå säga vad jag tycker utifrån mina egna erfarenheter och så hoppas jag att du inte tar illa upp! :)

Varför snokar du? Gör du alltid det eller har du haft en magkänsla att just denna killen inte är helt ärlig?

Är du en person som har för vanan att vara nyfiken på din partners facebook, sms osv så borde du börja jobba på din egen självkänsla och självbild. Du kanske inte har tillräckligt höga tankar om dig själv för att tro att dina partners är dig trogen, eller så väljer du fel killar just på grund av det.

Har du dock en känsla av att just denna killen inte berättar allt så borde du konfrontera honom direkt om du tycker att historiken på facebook ser konstig ut. Han kommer säkert bli sur för att du har snokat men ju längre tid det går utan att du berättar det, desto jobbigare blir det att konfrontera honom sedan. Och det är lika bra att rensa luften direkt, förhoppningsvis så får du raka och ärliga svar på en gång. Det kan ju vara så att han direkt inser hur dumt det är att kolla runt på andra tjejer, killar har ju ibland tendensen att inte tänka så långt ;)

De gångerna jag har känt att jag har behövt snoka så har det tyvärr funnits anledning har det visat sig.

Lycka till!

• Långbenopluto

Har du tappat känslor efter bara 5 månader så är det inget att hänga upp i julgranen...

Man ska ju vara nykär då!

Tittar han på andra tjejer redan så är han inte lika "kär" som du säger att du är....

• Anonym (s)

Men, vad menar du med "kollat in en massa tjejer"? FB är ju knappast en porrsite. Jag brukar läsa på folks sidor, sådana som är mina vänner där sedan länge. Surfar runt och slö-klickar. Det betyder ju inte att man är attraherad av någon eller letar ny partner.
    Att man kollar sitt ex sida kan väl ha med allmän nyfikenhet att göra?

Så, ja... för mig överreagerar du väldigt. Hur du skall göra för att få tillbaka känslorna? Testa att prata med honom om ditt problem.

Svar på tråden Tappade känslor?