• Bääbis

ingen mens efter pergo......

Just det den är helt borta!!!!............man blir ju helt galen får lust o skita i allt för jag orkar inte mer!

Började med bubbel dos pergo den 24 oktuber efter att ha ätit tre enkel dos innan so inte fungerade. nu har det gått nästan fyra månader och jag har fortfarande inte fått nån mens?...har det blivit så här för nån annan?

VILL HA EN BEBIS NU!!!!!

• Svar på tråden ingen mens efter pergo......
  • Bääbis

Jag tror inte att jag är gravid gjorde gravtest för typ två månader sen men de visade neg. Vi får väl se vad gyn säger, ska ditt på onsdag.....

• Nettan N

Det är nog så att dubbeldosen inte funkade på dig. Tog inte gyn ett prog.prov på dig och gjorde ett vul för att kolla om det blev några äggblåsor????

Men antagligen så var dubbeldos försvg för dig och du behöver starkare. Man kan ju gå upp till trippeldos.

Ring din gyn och be att få gestapuran lr primolut nor som framkallar en blödning så kan du börja om igen med pergo. Be då att läkaren kollar dig med vul och progesteronprov då!!! Jätteviktigt att läkaren gör det så han kan bedömma om du kanske ska ha annan behandling.

Är det en vanlig gyn du går hos??? Kanske du ska söka till fertilitetskliiken i ditt län ist.

• Doris6

Precis samma för mig fast med en svagare dos pergo!

Jag är på dag 40 nu, ingen mens, neg test och skitömma bröst.
    skumt.

• sunny79

......ville bara gå in och säga hej.... Har även jag problem med utebliven mens.... Haft mens en gång på ett år och ska nu i slutet av månaden ÄNTLIGEN efter mycket trugande få komma till en gynekolog....
    Funderar lite....pergo som ni skriver om e det behandlingen vid PCO??? Funderar igen... Har läst en del och tror att jag har PCO nemligen...*laddar inför läkarbesöket*

• Bääbis

Har äntligen vart hos gyn nu och fick veta det jag redan anade nämligen att pergokuren inte hade fungerat, så pergotime kan jag glömma nu för det funkade inte....kul!!:(
    Gyn sa att pergotime inte hade fungerat därför att jag har som han kallade det svårflörtade ägg?!! så nu ska jag vänta på svar på några prover o sen blir det antagligen sprutor.....
    ja,det gäller ju att ha tålamod fast det känns ibland hopplös men vi ger inte upp för vi ska kämpa så lång det går, så vi får se vad som händer nu med sprutorna hoppas, hoppas det blir en bääbis.....

• Doris6

min mens är borta..
    fick min andra pergodos idag..suck.

Svar på tråden ingen mens efter pergo......