Min lilla tjej ska bli storasyster, det är krig här hemma
Ja som rubriken lyder, min treåring ska bli storasyster i maj och va jätte glad till en början.
Hon ville berätta för alla att hon skulle få ett syskon, hjälpa mig med att ge mat, gosa, lägga, leka och mysa, och jag berömde henne och sa att hon självklart skulle få va med. Hon har fått se ul bilder, vi har pratat om det men inte förstorat upp det.
Nu efter några veckor som hon har vetat om det här så är hon helt förändrad!
Hon vill inte se mig, jag får inte göra nåt med henne eller för henne, inte leka, krama, pussa eller lägga, inte ens hämta/lämna på förskolan.
Innan jag blev gravid var vi två ett team, vi gjorde allt tillsammans och nu bara skriker hon åt mig, jag blir ledsen, hon blir ledsen, pappa är hennes allt nu.
Här är problemet som jag inte vet hur jag ska hantera, hon får vredesutbrott, skriker och pratar bebisspråk, bråkar, kastar av sig alla kläder, vill inte åka bil, vill inte handla, det här leder till att det kan ta upp till en timme innan vi är i bilen och ska åka eller gå och lägga sig, äta, bada, kissa, ja allt!
Vi har testat allt känns det som, vara lugna och försökt prata, ge det tid, har låtit henne leka bebis, tagit det i hennes takt till att bli arga, höja rösten, tvinga på henne kläder och in i bilen (vet att det inte är så bra, men ibland så ger man upp) hur vi ön gör så blir hon inte nöjd eller "lyder"/lyssnar på vad vi säger. Vi frågar ofta varför hon är arg och leden men vi får inga svar. Jag vill veta vad NI har gjort i dom här situationerna? Vi förstår att det är en blandning av att hon ska bli storasyster, jag är gravid, treårs trots men vi vill ju hjälpa henne och va den glada tjejen hon va!