Tycker du att regeringens och alliansen uppgörelse är bra för Sverige?
Uppgörelsen mellan regeringen och alliansen gör det möjligt för dem att strunta i vad folket röstar på fram till år 2022, så länge de 6 partierna samlar 50 eller mer procent i de kommande valen. Det innebär att vi i Sverige kan ha väldigt små minoritetsregeringar som obehindrat kan styra vårt land. Allt detta för att hålla bort SD från någon form av inflytande ocv för att driva vidare miljöpartiets så viktiga invandrapolitik. En röst på Mp, S, C, Fp, M, Kd och troligen även V kommer alltså att innebära samma sak fram till 2022 och troligen kommer det även bli förlängt och då gälla även efter det.
Svårt att se att folk ens kommer att bry sig om att gå och välja, då det ändå inte gör någon som helst skillnad.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 10:52
Ja! Jag skriver min egna åsikt..
Nej! Jag skriver min egna åsikt..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 10:56
Försökte lägga till 2 alternativ till för dem som vill rösta och tro sig ha en annan uppfattning om det här, men funkade tyvärr.. Ni får fortsätta att skriva i kommentarsfältet istället. Men huvudfrågan är om du tycker decemberuppgörelsen är bra eller dåligt. Det andra är bara anledningar till det. Så "Ja" eller "Nej" Det är enkelt.