• Anonym (Ledsen)

Positivt 6v efter medicinsk abort

Jag blir helt knäckt.. 6 veckor efter den medicinska hemaborten och nu imorse visade gravtestet fortfarande positivt. Jag orkar inte...

Är det någon som har erfarenhet av detta, solskenshistorier? Var ni fortfarande gravida? Eller var det bara hormoner kvar? Jag vet inte vad jag ska ta mig till, känner mig helt panikslagen. Jag ska ringa imorgon och kräva en ordentlig kontroll, men jag vet inte vad jag ska tänka eller känna just nu. Jag orkar inte gå igenom detta igen

• Svar på tråden Positivt 6v efter medicinsk abort
  • Anonym (!!!)

Kanske rester kvar som behövs skrapas bort?! Ta det lugnt. Jösses

• Anonym (M)

Hur långt gången var du?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2014-12-28 09:34:10 följande:

Hur långt gången var du?

Knappt 6 fulla veckor. Så jag skulle vara runt 12 veckor nu då om det är kvar.

Anonym (!!!) - Ja, det kanske är rester. Ja, det kanske bara är hormoner kvar. Men JAG VET INTE DET! Jag vill fan inte behöva gå igenom en abort en gång till! Det finns ingen jävla anledning att dryga sig sådär, håll dig då härifrån!
  • Anonym (finnen)

man kan ju få positivt rätt länge efter sånt. Men för säkerhets skull åk in och få ett vul! 

• Anonym (!!!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-12-28 09:37:57 följande:
    Knappt 6 fulla veckor. Så jag skulle vara runt 12 veckor nu då om det är kvar.

Anonym (!!!) - Ja, det kanske är rester. Ja, det kanske bara är hormoner kvar. Men JAG VET INTE DET! Jag vill fan inte behöva gå igenom en abort en gång till! Det finns ingen jävla anledning att dryga sig sådär, håll dig då härifrån!
    Gå inte igenom en abort igen då om det är så fruktansvärt!!!
  • Anonym (M)

Jag hade också bokat ett VUL. Det kan hänga kvar hormoner länge så det behöver inte betyda att du måste göra ett ingrepp.

Min väninna råkade ut för samma och hade rester kvar men inget levande så hon fick vänta ut det och det kom efter ytterligare några dagar.

Håller tummarna för dig!!

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2014-12-28 10:01:55 följande:

Jag hade också bokat ett VUL. Det kan hänga kvar hormoner länge så det behöver inte betyda att du måste göra ett ingrepp.

Min väninna råkade ut för samma och hade rester kvar men inget levande så hon fick vänta ut det och det kom efter ytterligare några dagar.

Håller tummarna för dig!!

Jag ska ringa imorgon bitti och be om/kräva ett vul för att se. Det känns bara så jobbigt, var helt inställd på att se ett negativt test eftersom alla symtom försvann direkt eller snart efter aborten. Illamåendet försvann samma dag, och de ömma brösten efter en vecka. Och har inte känt mig gravid efteråt.
  • Koppkaka

Anonym (!!!), Vafan gör du här inne? Säger känsliga rummet dig nånting?

Håller timmarna för dig ts, det kan bara hormoner kvar! De kan vara kvar i upp till 9 veckor.

• Anonym (Vul)

Kan vara rester eller så är du fortfarande gravid. Hoppas på det första så du slipper gå igenom en relativt sen abort dör att den första misslyckats. Kram

• Anonym (Qwe)

Jag har testat positivt upp till 7 veckor efter missfall, det kan vara hormoner kvar som spökar!

• Anonym (Mango)

Jag testade svagt positivt i 8 veckor efter. Ett sätt att se om aborten blev genomförd är ju om testet blir svagare. Det blev det för mig.

Jag hade möjligtvis rester kvar som kom ut lite senare, därför det var positivt så länge. Men svagare blev det efter ca 5-6 veckor.

• Anonym (Ursula)

Lycka till och se till att få en ordentlig undersökning imorgon för att vara säker att det har gått rätt till <3

• Anonym (Ledsen)

Det visade sig att det fanns lite rester kvar, men inget foster tack och lov. Fick göra en ny omgång med cytotec så jag fick en blödning igen, och detta var i tisdags. På fredag ska jag på en återkoll och se så allt kommit ut nu, eller om jag behöver skrapas.

Är det någon som vet om detta räknas på samma sätt som aborten, när det gäller sex? Får jag inte ha sex (givetvis med kondom) förrän denna blödning också slutat? Fick ingen information om det när jag var dit.

Tack ni som stöttade!!

• Anonym (Miranda)

Ta det lugnt ts, du behöver inte vara orolig, ett graviditetstest kan visa positivt tre månader efter aborten. Testet mäter hormonerna i urinen och de har man kvar länge efteråt. Du behöver inte oroa dig. Kram!

Svar på tråden Positivt 6v efter medicinsk abort