• Ninni02

    Insemination våren 2015? Någon?

    Är det någon här som ska insemineras under våren 2015? Vi ska göra ett första försök, troligtvis i mars-april. Mannens spermier är lite tröga, endast 2% som är snabbsimmare. Någon som gjort något liknande här inne?

  • Svar på tråden Insemination våren 2015? Någon?
  • hatten
    Decibel84 skrev 2015-05-28 22:04:38 följande:

    jag har köpt en pump med progesteron men inte vågat börja, bör jag inte börja före inseminering?


    Jag har i piller form som tas vaginalt. Jag fick åtminstone från ägglossning.
  • Caylyn

    Är världens lyckligaste tjej just nu. Min insemination gick vägen. Plussade precis. Har fortfarande svårt för att tro att det verkligen är ett plus. Jag ska bli mamma

  • mttp
    Caylyn skrev 2015-05-30 07:47:10 följande:

    Är världens lyckligaste tjej just nu. Min insemination gick vägen. Plussade precis. Har fortfarande svårt för att tro att det verkligen är ett plus. Jag ska bli mamma


    Herregud vad roligt grattiss
  • Tankar87

    Va roligt grattis :)


    Caylyn skrev 2015-05-30 07:47:10 följande:

    Är världens lyckligaste tjej just nu. Min insemination gick vägen. Plussade precis. Har fortfarande svårt för att tro att det verkligen är ett plus. Jag ska bli mamma


  • Sefone

    Hej har haft fullt upp och lite uppehåll härifrån. Här har det hänt massor. Måndagen 1/6 var vi på vul cd 11 till min lokala gyn mottagning. Läkaren hittade bara en follikel på 7,4mm på ena äggstocken jag hade dock haft positivt ÄL test på morgonen. Den andra äggstocken syns aldrig på vul för den ligger gömd bakom tarmarna har de förklarat för mig. Nå chansen att vi skulle få göra insemination kändes liten. När jag ringde senare på dagen hade telefontid med sjukhuset där vi skulle göra insemination hade de inte fått mina resultat.

    Fem i fem ringer det från sjukhuset. De ville ha in oss följande morgon. Min man fick lämna sperma vid åtta och kvart i elva inseminerades jag. Resultatet för spermierna var väldigt mycket bättre efter centrifugeringen än innan förklarade läkaren och de ville göra denna insemination delvis för att se hur spermierna reagerade (nedsatt mängd och kvalitet efter min mans cancerbehandling) man var alltså inte ens säker på att jag hade ÄL.

    Idag är det dagen innan testdag.. Jag har inte kunnat hålla mig utan har tjuvtestat lite.. Tycker mig kunna se en extremt svag skugga men är inte säker, det kan lika gärna vara min fantasi som spökar för jag vill detta så mycket efter alla års kämpande

  • Tankar87
    Sefone skrev 2015-06-14 21:45:03 följande:

    Hej har haft fullt upp och lite uppehåll härifrån. Här har det hänt massor. Måndagen 1/6 var vi på vul cd 11 till min lokala gyn mottagning. Läkaren hittade bara en follikel på 7,4mm på ena äggstocken jag hade dock haft positivt ÄL test på morgonen. Den andra äggstocken syns aldrig på vul för den ligger gömd bakom tarmarna har de förklarat för mig. Nå chansen att vi skulle få göra insemination kändes liten. När jag ringde senare på dagen hade telefontid med sjukhuset där vi skulle göra insemination hade de inte fått mina resultat.

    Fem i fem ringer det från sjukhuset. De ville ha in oss följande morgon. Min man fick lämna sperma vid åtta och kvart i elva inseminerades jag. Resultatet för spermierna var väldigt mycket bättre efter centrifugeringen än innan förklarade läkaren och de ville göra denna insemination delvis för att se hur spermierna reagerade (nedsatt mängd och kvalitet efter min mans cancerbehandling) man var alltså inte ens säker på att jag hade ÄL.

    Idag är det dagen innan testdag.. Jag har inte kunnat hålla mig utan har tjuvtestat lite.. Tycker mig kunna se en extremt svag skugga men är inte säker, det kan lika gärna vara min fantasi som spökar för jag vill detta så mycket efter alla års kämpande


    Hoppas det går vägen för er :)
  • moel

    Hej på er!

    Grattis till er alla som har plussat sen jag var inne senast????

    Vi är på vårat tredje försök nu, blev inseminerad i lördags så om en vecka så har jag BIM.

    Jag håller verkligen tummarna denna gång för det är sista försöket innan vi måste börja med IVF.

  • Decibel84

    Hej, länge sen jag var aktiv

    Hörde från en tjej i ett annat forum att hon får inseminering gratis


    Vad betalar ni för eran??

  • monn

    Vår skall också vara gratis tror jag, eller sjukvårdstaxa per besök antar jag!


    Decibel84 skrev 2015-08-31 20:11:54 följande:

    Hej, länge sen jag var aktiv

    Hörde från en tjej i ett annat forum att hon får inseminering gratis

    Vad betalar ni för eran??


  • Decibel84
    monn skrev 2015-08-31 20:29:10 följande:

    Vår skall också vara gratis tror jag, eller sjukvårdstaxa per besök antar jag!


    Jag betalar 1500 kronor
  • monn

    Där ser man! Får väl vänta och se vad det blir för information vid starten!


    Decibel84 skrev 2015-09-01 18:31:08 följande:

    Jag betalar 1500 kronor


  • Biet

    Är alla ni som är inne på denna tråden just nu inne på att åka till någon klinik för försök lr har ni heminsemination som ett alternativ?

  • Biet
    mttp skrev 2015-09-30 19:39:09 följande:

    Vi gör våra insem i rmc malmö.


    Gör ni andra också på någon klinik?

    Mttp, har ni gjort många försök fram tills nu?
  • mttp

    Biet jag har gjort 2 st som inte gick vägen. Så ska påbörjar med mitt 3e snart ägglossning kommer. Vad händer sj d

  • Biet
    mttp skrev 2015-10-02 13:36:51 följande:

    Biet jag har gjort 2 st som inte gick vägen. Så ska påbörjar med mitt 3e snart ägglossning kommer. Vad händer sj d


    Vad synd att det inte riktigt har viljat sig för dig/er. Hoppas att det kommer att funka på 3dje försöket. Hur många försök får ni?

    Jag & sambon har redan barn så just nu försöker vi inte något. Dock har jag hjälpt ett par som donator med sambons vetskap (hon stödjer det). Jag skulle inte ha något emot att få hjälpa någon mer då det känns som en jättefin gåva att ge bort.

    Det var lite varför jag ställde frågan tidigare.

    Det är ju inte så lätt att prata om det rakt ut på en fika rast eller liknande. Man undra r hur andra uppfattar en som donator?

    Är man en myskoperson för att man vill hjälpa någon? Jag vill ju hjälpa någon som själv har svårt att få ett barn då jag vet vad mycket det kan betyda för den som får det.

    Jag lever i ett förhållande & lämnar blod regelbundet samt testas. Är det då farligare att göra försöken hemma än på en klinik?

    Svaret är nog beroende på vem man är. En del vill att allt skall vara kollat & donatorn annonym, andra kanske tycker det är bra att kunna välja själv.
Svar på tråden Insemination våren 2015? Någon?