• gurra

BabyBjörn One - BLIR GALEN!

Jag är så besviken på BabyBjörn One! Någon som har bättre erfarenheter än mig?
    Köpte den då den fått bra betyg, den skulle passa spädbarn från 53 cm osv.

För det första sitter mitt barn mycket dåligt i selen - ihopsjunken med armarna fastlåsta hur jag än gör, sedan sitter hen långt ned, med munnen mot brösten istället för med munnen mot bröstkorgen. Har försökt ta del av deras instruktionsvideo men blir inte särskilt mycket klokare då ingen inställning verkar få barnet att sträcka upp sig mer och komma högre upp. 

Någon vänlig själ som kan hjälpa till lite? Använder newborn-position och har öppet vid benen...(ej brett sittläge). Lite smått desperat då det börjar slita på ryggen att gå och bära för hand.

• Svar på tråden BabyBjörn One - BLIR GALEN!
  • fluu

Den är ju inte ergonomisk alls egentligen. Vi hade en baby björn och för oss funkade det rätt bra ändå, men eftersom bebisen inte sitter bra i den så använde vi bara den när ergon var nerbajsad eller nåt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • 3skabli4

BB är inte ergonomisk för bebisen, därför hen sitter dåligt. Sikta på en ergonomisk sele ist. Eller varför inte sjal?!

• Limaliie

Köp ergonomisk sele. Vi har en ergobaby och den har vi använt från att hon var nyfödd med spädbarnsinlägg. Nu är hon snart 5 månader och sitter utan inlägget bra

• Lillflickan

Jag tycker Babybjörn one har fungerat bra. Vet inte om det har något att göra med att jag är kort. Och lilleplutt var fyra månader, men bara lite drygt längre än minilängden när vi började använda den. Innan dess hade jag sjal vilket jag föredrar, men tyvärr inte plutt som vägrade ha huvudet fast innanför sjalen trots att han inte kunde hålla upp det själv.
    Det gäller att ha på översta läget, vilket du säkert har koll på, och om bebisen kommer för lågt så försök att sätta höftbältet högre upp och dra åt axelbanden. Så små väger ju inte så jättemycket så det är inte hela världen om höftbältet sitter högre upp. Dra åt så att delen där bebisens rygg sitter trycks in mot magen. Lycka till, hoppas du får till det.
    Tycker Babybjörn one fungerar bra. Det som jag tycker sämst om är att den är så tjock överallt och känns lite klumpig och stel. Föredrar som sagt sjalen och kör mest sjal när plutt är 1,5 år men pappan kör helst selen.

• gurra

tack för tips och synpunkter!

kommer införskaffa sjal och plocka fram bb när barnet blir äldre...förhoppningsvis lättare då.

Svar på tråden BabyBjörn One - BLIR GALEN!