• jensanmensan

Vilket kön ska jag välja? hjälp!

Hej familjeliv, jag har lite undringar angående att skaffa en till hund till familjen. Jag har en Jack russel som är 6 år gammal, en tik, som jag haft sen hon var 8 veckor gammal. Jag har en bekant som i mars kommer att få valpar och tänkte köpa en. Det är en amstaff/pitbull/pom. Min jack russel är kastrerad och väluppfostrad och kommer bra överens med andra hundar och det jag inte vet är om valpen ska vara hona eller hane. Om man skaffar en hane kommer inte han att försöka ha "sex" med min jack russel när han är könsmogen?  Så behöver lite tips om vilket kön som kommer att bli bäst.

• Svar på tråden Vilket kön ska jag välja? hjälp!
  • Dexter dot com

Det är inte ovanligt att andra hanar ser kastrater som tikar och uppvaktar dom men det är ju din uppgift att lära hunden att det inte är ok. Du får fundera på vad du själv vill ha, tik eller hane med allt vad det innebär.

Jag blir så nyfiken på blandningen du valt och funderar på vad du ska ha hunden till och varför du just en sån mix?

• jensanmensan
    Sällskaps hund, valparna kommer bli typ 50% amstaff 40% pitbull och 10% pom. Hennes hundar är helt underbara så hoppas att valpen får samma temprement som föräldrarna. Tänkte att min jack russel hona säkert skulle komma bättre överens med en hane eftersom honor kan lätt komma i konflikt vad jag iallafall har hört. men det är svårt val vad som skulle passa min tidigare hund bäst...
Svar på tråden Vilket kön ska jag välja? hjälp!