• Moonlight83

    Slutar man någonsin vara rädd för att få mf/ma igen

    Vi har under 27 månaders tid försökt få till ett syskon till vår nu 5åriga dottter.I våras blev vi gravida men fick ett ma i vecka 18 (den hade dött 3 veckor tidigare).Sedan har vi även fått ett tidigt mf i vecka 5 för 2 månader sedan.

    Nu är vi gravida igen och fick plus 2 dagar innan bim på självaste julafton.Tog även ett nytt test i går som även den visade gravid 1-2.

    Överläkaren som var inblandad i somras då vi miste vårt barn i vecka 18 har sagt att det bara är att ringa när vi blir gravida igen för att få tidigt vul och ev extra ultraljud kring den tid kring den vecka barnet dog för oss i somras.

    Varje gång man går på toaletten så tror jag att mensen ska komma och ett nytt mf är på g.Känns som om även om vi tar oss förbi v7 och då kan göra vul och sedan till 11-12 och kan göra kub igen och sedan extra ul i vecka 15 dit vi kom i somras så känns det som om man aldrig kommer kunna slappna av.

    Slutar man någonsin vara rädd för att historien ska upprepa sig igen?

  • Svar på tråden Slutar man någonsin vara rädd för att få mf/ma igen
  • Anonym (vet hur de känns)

    känner samma sak som dig, minsta lilla som känns fel så kan man stressa upp sig för ingenting. har två missfall bakom mig och är nu gravid i v 26 och har inte kunnat njuta av att vara gravid. mitt råd är att ta allt extra du får, se till att ha en förstående barnmorska och tättare konroller så man blir tryggare

Svar på tråden Slutar man någonsin vara rädd för att få mf/ma igen