• Boll86

Skakig och svag i kroppen, v 13.

Hej alla kloka!

Är gravid i v 13 med första barnet. Har mått riktigt uselt sen vecka 7 ungefär med kraftigt illamående och periodvis kräkningar. Har även haft en del huvudvärk och idag har jag varit helt skakig i armar och ben :/ Någon som vet vad det kan bero på? Någon brist kanske? Eller är det "normalt" att känna såhär?

Har haft en väldigt jobbig höst/vinter med allvarligt sjuk sambo, samtidigt som jag arbetar med min magisteruppsats och tar hand om en häst. Blev sjukskriven för utmattningsdepression i somras efter ett missfall dessutom, är sjukt nojig att något ska vara fel denna gången också, även om allt har sett bra ut hittills. Någon som kan lugna mig?

• Svar på tråden Skakig och svag i kroppen, v 13.
  • kasovi

Ät och drick ordentligt, och framförallt VILA.

Jag mådde lika dåligt förut och fick plötsliga illamående- och svimningskänslor. Det gick över efter någon vecka eller två. Är du orolig så borde du ringa och prata med din bm. Det kan vara lugnande :)

• Tigmatropos

Typiska symptom på vanlig hederlig energibrist. Sikta på det som är lätt att äta, gärna i små omgångar. Vila och ta det lugnt. Det är inget som helst som pekar mot att något skulle vara fel med liten Glad

Jag fick samma besvär + extrem yrsel (typ billig fylla) trots att jag hade lindrigt snabbt övergående illamående.

• Boll86
    kasovi skrev 2014-12-30 17:24:47 följande:

Ät och drick ordentligt, och framförallt VILA.

Jag mådde lika dåligt förut och fick plötsliga illamående- och svimningskänslor. Det gick över efter någon vecka eller två. Är du orolig så borde du ringa och prata med din bm. Det kan vara lugnande :)

Mm, kanske får göra det! Vilken vecka var du i när känslorna gick över?
  • kasovi
    Boll86 skrev 2014-12-30 17:35:34 följande:
    Mm, kanske får göra det! Vilken vecka var du i när känslorna gick över?
    Det var någon gång i början på december, så jag gissar att det försvann typ efter vecka 12 eller nåt..

Men tänk på att alla är olika! :) det höll sig iallafall i ca 2 veckor innan det gick över.
  • finskaflikkan

Jag är också i v.13 och har samma här.. Hjälper då att bara gå lägga sig och vila en stund (iaf för mig)

Svar på tråden Skakig och svag i kroppen, v 13.