• saris78

Vilket Sunwing är eran favorit?

Vi är två vuxna och två barn på 6 och 3 år som letar semesterresa till sommaren.

Vi vill åka till ett Sunwing resort och har hittills varit på Sunwing Kallithea beach på Rhodos och Sunwing Sandy bay beach på Cypern. Vi har tyckt jättebra om båda två men skulle gärna vilja prova på något annat denna gång.

Vilket har ni varit mest nöjda med? Vi vill gärna ha lite utflykter att kunna åka på och inte bara sola och bada även om det är härligt! Gärna gångavstånd till by/stad men inget måste.

• Svar på tråden Vilket Sunwing är eran favorit?
  • isabelless

Våra favoriter är Sunwing resort and spa Makrigialos på Kreta och Sunwing Arguineguin Seafront på Gran Canaria! Har även varit på Sunwing Kallithea beach på Rhodos och av dessa tre är Kreta och Gran Canaria överlägsna! Helt fantastiskt bra, vi kunde inte ha haft en bättre semester :)

Hittade två otroliga restauranger på båda resmålen som var fantastiska! "Gabbianos" på Kreta som är mitt emot hotellet och "Restaurant Ciao" på Gran Canaria. Riktigt bra :)

• isabelless

På Gran Canaria åkte vi in till "stan", 10 min med taxi och därifrån tog vi båten på val och delfinsafari! Det var helt underbart vackert. Vi fick se tre STORA valar och hundratals delfiner. En upplevelse man sent glömmer :)

• saris78

Det låter verkligen jättehärligt!

Vi har varit på både Kreta och Gran Canaria men inte bott på Sunwing på dessa orter.

Hur är stränderna vid hotellen? Vi vill ha mjuk och go sand och långgrunt. Finns det något att se och göra i närheten av hotellet? Kan man gå till centrum?

isabelless skrev 2014-12-31 19:18:26 följande:

Våra favoriter är Sunwing resort and spa Makrigialos på Kreta och Sunwing Arguineguin Seafront på Gran Canaria! Har även varit på Sunwing Kallithea beach på Rhodos och av dessa tre är Kreta och Gran Canaria överlägsna! Helt fantastiskt bra, vi kunde inte ha haft en bättre semester :)

Hittade två otroliga restauranger på båda resmålen som var fantastiska! "Gabbianos" på Kreta som är mitt emot hotellet och "Restaurant Ciao" på Gran Canaria. Riktigt bra :)

• saris78

Hehe,vi var på delfinsafari på Gran Canaria och vi trodde ärligt talat att vår sista stund var kommen. Folk kräktes till höger och vänster och stora vågor vräkte in över golvet på båten. En val och många delfiner såg vi innan kaptenen var tvungen att vända in mot land pga sjögången.

Det gör jag aldrig om!

isabelless skrev 2014-12-31 19:20:23 följande:

På Gran Canaria åkte vi in till "stan", 10 min med taxi och därifrån tog vi båten på val och delfinsafari! Det var helt underbart vackert. Vi fick se tre STORA valar och hundratals delfiner. En upplevelse man sent glömmer :)

• isabelless
    saris78 skrev 2014-12-31 19:42:03 följande:

Det låter verkligen jättehärligt!

Vi har varit på både Kreta och Gran Canaria men inte bott på Sunwing på dessa orter.

Hur är stränderna vid hotellen? Vi vill ha mjuk och go sand och långgrunt. Finns det något att se och göra i närheten av hotellet? Kan man gå till centrum?

När det gäller stränderna nedanför hotellen är Kretas allra bäst tycker jag :)

På både resmålen får man ta taxi/buss om man vill åka på utflykter/shoppingturer då de ligger lite i utkanten.

Vid båda hotellen finns lite småbutiker, men inget jag skulle kalla centrum :)
  • saris78

Vi är lite sugna på Kreta men blev ganska avskräcka när jag såg att det var 2,5 timmes transfertid till hotellet. Tror att det skulle bli övermäktigt med vår treåring.

isabelless skrev 2014-12-31 20:17:32 följande:

När det gäller stränderna nedanför hotellen är Kretas allra bäst tycker jag :)

På både resmålen får man ta taxi/buss om man vill åka på utflykter/shoppingturer då de ligger lite i utkanten.

Vid båda hotellen finns lite småbutiker, men inget jag skulle kalla centrum :)

• isabelless
    saris78 skrev 2014-12-31 21:15:30 följande:

Vi är lite sugna på Kreta men blev ganska avskräcka när jag såg att det var 2,5 timmes transfertid till hotellet. Tror att det skulle bli övermäktigt med vår treåring.

Ja, det är verkligen största nackdelen med det resmålet. 

Att åka transfern du bokar via Ving är nog inte så smart med ett litet barn, jag hade nog satsat på att ta en taxi. Svalt och skönt :) Det kommer vi göra nästa gång vi åker dit! 

• isabelless
    saris78 skrev 2014-12-31 21:15:30 följande:

Ja, det är verkligen största nackdelen med det resmålet. 

Att åka transfern du bokar via Ving är nog inte så smart med ett litet barn, jag hade nog satsat på att ta en taxi. Svalt och skönt :) Det kommer vi göra nästa gång vi åker dit! 

Svar på tråden Vilket Sunwing är eran favorit?