• Chaca

Frun tappat lusten, ska man skaffa älskarinna

Är en gift man 55+ och vi har alltid haft ett bra sexliv, där vi tillfredställt varandra. detta år har min frus lust minskat och hon är skör o blöder ofta. Ho vill inte gå till gynekolog utan låter naturen ha sin gång- Där står jag och vet inte vad göra...är ju ofta kåt och vill ju ge oc inte ara få.. Ska man skaffa diskret älskarinna? hur gör man det i en stad so stockholm...Vill ju ha sköna samlag de sista virila åren.....som sagt vad gör man?

• Svar på tråden Frun tappat lusten, ska man skaffa älskarinna
  • Kereza

Man pratar med sin partner och framför att detta är ett verkligt problem för en själv, frågar hur man kan lösa det tillsammans, och - om hon inte vill det - frågar hur hon ställer sig till en älskarinna. 

Man ser till att det framgår att det verkligen är så viktigt för ensjälv att detta samtal är det avgörande. 

Om hon säger ok, så kan man köra på det, och om hon säger nej så funderar man på om man kan leva så eller inte. Kan man det inte, då gör man slut.

Alternativet finns förstås att hon, när hon ställs inför din ärliga redogörelse, går med på att besöka gyn och se om något kan göras. 

Vara otrogen i hemlighet, däremot, ska man inte vara - det är lågt, fult och patetiskt. 

Hoppas detta var ett redigt nog svar. 

• sextiotalist

Du ska skicka iväg henne till en gynekolog. Att det gör ont pga slemhinnorna blir sköra kan lätt avhjälpas med lokala östrogensalvor som finns receptfritt på apoteket. Men blöda, nej, det är inte vanligt (jag är i den åldern och kollat av och läst och även pratat med väninnor).

Hade jag blött i samband med samlag hade jag sökt en gynekolog (inte BM).

Det kan vara ofarligt, men kan vara annat också. Så marsch med frugan till gynekologen nu. Lova mig det.

• Anonym (000)

Blödningar brukar vara tecken på cellförändringar. Alltså cancer inget att leka med precis gå å kolla upp de där derekt

• Anonym (Exakt.)
    Anonym (000) skrev 2015-01-01 13:25:02 följande:

Blödningar brukar vara tecken på cellförändringar. Alltså cancer inget att leka med precis gå å kolla upp de där derekt

Ja och allt ta bryr sig om är att få knulla!? Och vara otrogen. Han är en jävla gris.
  • Chaca

Min fru har bakgrund inom vården och bedömt att detta är en naturlig process,, varav hon inte bokar tid hos läkare.. jag har tagit upp detta och bett henne gå till läkare, men hon går på sin bedömning och känsla...

Jag vet ej om det är så allvarligt som svaren här indikerar eller om det bara är en naturlig process...

• Chaca

Finns det någon/några som befinner sig i liknande situation och hur har ni i så fall valt att handskas med det?

• Anders 386
    Chaca skrev 2015-01-02 12:21:24 följande:

Min fru har bakgrund inom vården och bedömt att detta är en naturlig process,, 
    ...

Kan tänka mig att det är en naturlig process - men varför ska man acceptera det bara för att det är en naturlig process? Det är väl en naturlig process att se sämre när man blir äldre, men det är inget motiv till att inte använda glasögon? 
    Finns hjälp att få så ser man väl till att fixa hjälp? Naturligt eller inte. 
    Det är jätteviktigt att förklara för henne hur mycket det betyder för dig.
  • sextiotalist
    Chaca skrev 2015-01-02 12:21:24 följande:

Min fru har bakgrund inom vården och bedömt att detta är en naturlig process,, varav hon inte bokar tid hos läkare.. jag har tagit upp detta och bett henne gå till läkare, men hon går på sin bedömning och känsla...

Jag vet ej om det är så allvarligt som svaren här indikerar eller om det bara är en naturlig process...

menopausen är en naturlig process. Men i samband med menopausen kan det dyka upp biverkningar som inte är trevliga. Inkontinens T.ex. Undrar om din fru tycker det är naturligt och helt ok att ha ständigt kissiga trosor.
  • Anonym (KK)

Om inte hustrun bryr sig om att försöka lösa problemen betyder det att hon inte är speciellt intresserad av sex, då tycker jag det är ok att försöka hitta en kk. Funkar det att hålla det hemligt kan ni fortsätta äktenskapet som vanligt Och båda kan vara nöjda. Men det bästa är förstås om hon kan acceptera ett öppet förhållande.

• ica

Ts har du inte frågat dig varför hon tappat lusten?

Det är sexigt med en man som städar!Flört

• PinkSugar
    ica skrev 2015-01-02 16:23:49 följande:

Ts har du inte frågat dig varför hon tappat lusten?

Det är sexigt med en man som städar!Flört

Så TS frus underlivsbesvär beror på att TS inte städar tillräckligt ofta?

Jo tjena
  • ica
    PinkSugar skrev 2015-01-02 19:23:15 följande:
    Så TS frus underlivsbesvär beror på att TS inte städar tillräckligt ofta?

Jo tjena
    Eller så får Ts fråga sig varför hon inte vill fixa problemet. Hon kanske inte vill ha sex med honom. Och då fråga sig varför. Det kan även vara så att hon tycker att det är otrevligt att gå till gynekologen. Men om Ts föredrar att ätla saker på FL istället för at prata med sin fru så lär problemet kvarstå. 
Svar på tråden Frun tappat lusten, ska man skaffa älskarinna