• HoneyBee

Livmodertappen nära=gravid eler inte?

Jag testade minus på ruvardag 12 men upptäckte nu idag att jag är rätt svullen inuti och att livmodertappen är riktigt långt ner, är detta möjligt fastän man inte skulle vara gravid? Kan prog.vaggisarna spöka på det här sättet?

• Svar på tråden Livmodertappen nära=gravid eler inte?
  • Paprikan

Vet inte, men minlivmodertapp blir hård och stängd vid gravidietet. Känns som nästippen i konsistens ungefär.

Vid min tredje grav testade jag minus dag 12 och svagt pos dag 14. Fick i för sig MF igen v 5-6, men kanske hopp iaf??

Kram och lycka till!

• HoneyBee

Paprikan: Dina ord ger min trasiga och ledsna själ lite hopp...! :D Jag kan ju säga att man känner en markant skillnad i konsistensen av livmodertappen tidigare och nu och som sagt, den ligger inte många cm in heller, kanske 5-6 cm på sin höjd! Tråkigt att höra om ditt missfall... Sådant önskar man ingen! Försöker ni få bebis nu?

Ska i alla fall testa igen i morgon bitti hoppas det blir plus för mig, om än svagt!

*kram* och tack för ditt svar!!

• Funderaren

Tyvärr så ligger livmodertappen nära både vid grav och vid mens. Däremot så kan den kännas annorlunda. Sök på det, finns ganska mycket info och bra.

Hoppas på att du testar positivt imorgon!

• HoneyBee

OK, tack för tipset! Ska kika upp det! Har dock inte haft tillstymmelse till mens såå jag hoppas på det första alternativet!

• HoneyBee

Kan progesteronvaggisarna påverka det här??

• Funderaren

Nej det tror jag inte..

• HoneyBee

OK, låter lovande. Har inte mens känningar ännu o ska inte heller ha mens ännu på ehh 3 v

• Funderaren

Du ska förhoppningsvis inte ha nån mens alls på flera månader
    Blir det test imorgon nu eller? Ska hålla utkik efter dig vet du *nyfiken*

• HoneyBee

Funderaren: Tack, det hoppas jag också jag ska slippa (mensen)! Japps jag ska testa i morgon igen och är det neg. så ska jag testa sista gången på onsd. Kalla mig knasig! ;)

Gonatt! *kram*

Svar på tråden Livmodertappen nära=gravid eler inte?