• hejhej9909

asma och hund

Hej jag och min familj vill skaffa hund men en av mina barn har asma och han har märkt av hundar förut undrar om vi kan ha nån speciell hundras eller så?

• Svar på tråden asma och hund
  • Jag är bara jag

Det finns s.k allergivänliga hundar,men jag rekommenderar er starkt att barnet får testa på flera olika såna sorters hundar innan ni ens funderar på att skaffa hund. Jag är hundallergiker,men tål vissa raser som t.e.x pudel. Nån annan hund än en allergivänlig ska ni absolut inte skaffa!

• Fjärilslarv

Är det allergiastma så nej. 

• hejhej9909

Ja det är allergiasma vi har haft hund och katt förut men sen när han blev äldre så fick han asma för päls djur han är 12 år nu

• Fjärilslarv
    hejhej9909 skrev 2015-01-02 18:46:50 följande:

Ja det är allergiasma vi har haft hund och katt förut men sen när han blev äldre så fick han asma för päls djur han är 12 år nu

får man det så sent så brukar det inte växa bort.
    en så kallad allergivänlig hund (finns egentligen inga sådanna det beror helt och hållet på VAD med pälsdjur man är allergisk mot) kan KANSKE fungera. 
  • MajaVira
    hejhej9909 skrev 2015-01-02 19:16:10 följande:
    Han fick allergiasma när han var 6 typ.
    Och på sex år har du inte lyckats stava till det?
  • MajaVira
    hejhej9909 skrev 2015-01-02 19:21:45 följande:
    Onödig kommentarer
    Det tycker jag inte. Det finns många situationer där det är bra att faktiskt kunna stava till sina barns sjukdommar. Du har ju tur att det, egentligen, är väldigt enkelt att stava till ASTMA. Finns ju diagnoser och sjukdommar som är betydligt mer komplicerade att stava till.
  • cirkusmusen
    MajaVira skrev 2015-01-02 19:23:46 följande:
    Det tycker jag inte. Det finns många situationer där det är bra att faktiskt kunna stava till sina barns sjukdommar. Du har ju tur att det, egentligen, är väldigt enkelt att stava till ASTMA. Finns ju diagnoser och sjukdommar som är betydligt mer komplicerade att stava till.
    Eller så kan det vara svårt att stava till "sjukdomar" överlag.. 
  • Jag är bara jag
    MajaVira skrev 2015-01-02 19:23:46 följande:
    Och andra ord som t.e.x sjukdom om vi nu ska haka upp oss...
Svar på tråden asma och hund