• Anonym (Madicken)

Jag blir varken våt eller kåt...

Hej,

Har läst ett par olika trådar här om minskad lust och att inte bli våt. Men alla har ett par år på nacken.

Jag och min pojkvän är båda 24 år, och har varit tillsammans i 3 år. Vi har jättebra sex, när det väl blir. Men jag blir aldrig våt längre. Och jag blir bara kåt veckan innan mens... Är det någon som har samma problem?

Jag hade så gärna velat uppleva att vara våt igen. Känns så jäkla fel att inte bli det.

Så, till min fråga: är det någon som har provat några piller eller har något knep för att få allt rätt igen?

Har läst lite om largiplex, x-travital och rosenrot, men det verkar vara ganska individuellt med verkan.

hoppas på hjälp!!

• Svar på tråden Jag blir varken våt eller kåt...
  • Q tankar
    Anonym (Madicken) skrev 2015-01-03 00:20:40 följande:

Utan att vara otrevlig eller oartig så tror jag du missuppfattat min fråga i denna tråd.

Jag har ingen sexlust kvar plus att de få gånger den kommer fram/tvingas fram så blir jag inte våt.

Det handlar alltså om MIG, inte honom och hans fantasier.

Sex och lust handlar Aldrig bara om den Ena parten - Aldrig bara om Mig!!

Utan om er Båda!!

Tänder din man på dig?
    Tänder du på din man, om inte - varför?

Du skriver att han var duktig på att förföra dig i början av ert förhållande men att det har blivit sämre. Har han blivit sämre på att förföra , är han mindre engergisk, bryr han sig mindre om dig nu än han gjorde tidigare? Eller önskar du att han gjorde något annat än han gör? Är han en tråkig älskare?
    "Amare et sapere vix deo conceditor"
  • Anonym (hmm)

Jag blir kåt, men inte våt. Jag behöver förspel för att bli våt. Vilket gör att jag inte kan ta initiativ till sex för då tror han att jag är våt och redo och stoppar in den när jag har lekt lite med hans "dong". 

Så jag måste gå kåt i flera dagar, för han blir inte spontant kåt lika ofta, innan han gör närmanden. En gång i veckan ungefär.

• Q tankar
    Anonym (hmm) skrev 2015-01-03 02:37:18 följande:

Jag blir kåt, men inte våt. Jag behöver förspel för att bli våt. Vilket gör att jag inte kan ta initiativ till sex för då tror han att jag är våt och redo och stoppar in den när jag har lekt lite med hans "dong". 

Så jag måste gå kåt i flera dagar, för han blir inte spontant kåt lika ofta, innan han gör närmanden. En gång i veckan ungefär.

Känner igen det du beskriver - om det sedan går snabbt för mannen och han inte vill tillfredställa sin kvinna på annant sätt efteråt, då blir det snabbt tråkigt att ha sex.

Det som måste till är att vi kvinnor inte tillåter att mannen "stoppar in" den så snabbt, även om vi har lekt med lemmen så den styvnat. Be om att bli slickad, smekt och kysst. Vi måste berätta att vi inte blivit tillräckligt våta av det lilla de gjort och att de måste tända oss mera - hur ska de annars veta!?
    "Amare et sapere vix deo conceditor"
  • Celines Essence

Superbra inlägg  Q tankar !

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (bollplanket)
    Anonym (ALJ) skrev 2015-01-02 22:54:39 följande:
    Känner exakt samma sak! Det jobbigaste tycker jag är lusten, jag är 26 år och varit tillsammans med min kille i fyra år i April. Men känner numera svårt att som du säger bli kåt och våt.. Hemskt.. Vad gör man , hoppas någon kommer med ett gott råd. :)
    Det är bara att ta kontakt med läkaren
    för hjälpmedel finns.

Det är viktigt att bli behandlad snabbt
    innan det sätter sig på psyket.

Vill ni vara normala
    dvs kunna bli kåta blöta och ha ett sexliv
    Ring läkaren nu
  • Anonym (Glidmedel och slappna av)

Fake it till you make it- dvs använd glidmedel elle och olja, det löser det fysiska problemet som i son tur löser låsningen, så var det för mig.

Kolla upp östrogennivå är oxå ett tips.

Lycka till

• AllramEst
    Anonym (hmm) skrev 2015-01-03 02:37:18 följande:

Jag blir kåt, men inte våt. Jag behöver förspel för att bli våt. Vilket gör att jag inte kan ta initiativ till sex för då tror han att jag är våt och redo och stoppar in den när jag har lekt lite med hans "dong"

Tycker denna logiska kullerbytta belyser problemet ganska mycket.
    Du behöver förspel för att bli våt, vilket är helt normalt. Men att du inte skulle kunna ta initiativ till sex utan behöva gå och ladda flera dagar för att han ska förstå bara för att han annars tror att du är våt?
    Ok, men tänk så här då, ta initiativ till förspel, så att du kan bli våt.
    Eller ännu bättre.
    Män förstår verkligen inte alls allt om hur kvinnor fungerar tyvärr, de är dessutom oftast extremt dåliga på att läsa mellan rader, och särskilt tankar så berätta det för honom att man måste vara våt för att det ska vara skönt, även fast man är kåt.
    om inget av dessa grejer fungerar för dig av någon anledning, så börja förspelet själv, lägg dig med en vibrator, och någonting som du går i gång på, och ropa på honom när du är våt. eller som sista utväg, använd glidmedel.
    Men främst, börja kommunicera!
  • Anonym (Anno)
    Anonym (Glidmedel och slappna av) skrev 2015-01-04 19:29:42 följande:

Fake it till you make it- dvs använd glidmedel elle och olja, det löser det fysiska problemet som i son tur löser låsningen, så var det för mig.

Kolla upp östrogennivå är oxå ett tips.

Lycka till

Menar du att hon ska fortsätta ha sex utan lust fast med glidmedel? Det kanske fungerade för dig och kanske för många andra, men det är förstås högst individuellt. För oss fungerade det t.ex. inte utan förvärrade det hela och nu kan vi inte ha sex alls. När vi träffades blev hon så våt att det nästan var opraktiskt, så det har inte alltid varit så.

Sambon tror det kan vara vaginism eller vestibulit, men vi har inte kommit in i vårdsvängen ännu så det är svårt att avgöra.

Högst individuellt är det i varje fall.

• edwin47

Madicken, du uppger en sådan ung ålder. Att inte bli kåt och blöt verkar galet. Förlåt vill inte döma, eller så. men vad fan.. Foten i munnen

• Anonym (madicksvar)

Ta hand om hemmet och luta dig tillbaks. Så snackar vi. Men fan..Låt smågrabbarna lägga sig.

• Anonym (Glidmedel och slappna av)

Jag säger inte att hon ska göra nånting, jag säger vad som funkade för mig,

Mitt tips innefattar också att kontakta vården för att se så allt står rätt till men under enklare omständigheter så är det ibland bra att bara komma över en tröskel.

Jag ville orka, ville ha lust, ville ligga med min man men vardagströtthet och småbarn samt östrogenbrist påverkade mig.

• Anonym (JagVet)

Varför kysser inte den prostituerade sin kund? Varför blir hon inte våt och kåt?

Däri ligger svaret.

Svar på tråden Jag blir varken våt eller kåt...