• Bel

Mallorca, all inclusive eller inte.

Hej!

Ska åka med mina två barn på 3 och 5 år till Alcudia i sep 2015.
    Nu undrar jag om det är värt "all inclusive " eller om man "bara" ska välja tex halvpension och sen äta ute på kvällen.

Vad tycker ni om "all inclusive"?

• Svar på tråden Mallorca, all inclusive eller inte.
  • Liten till

Har själv varit i alcudia 5-6ggr. Och kag hade para tagit halvpension om jag varit du. Det är så många mysiga restauranger där, och nästa alla har lekställen för barnen, så de tycker säkert också det är roligt att gå ut och äta

Fast det är klart. Åker du själv med barnen så vet jag inte. Då kanske det är smidigt att ha all inclusice?

• Frontline

Åker vi med barnen så väljer vi all inc.
    Vi har 3 barn och sist vi åkte var dom mellan 1½ 0ch 6 år och det var supersmidigt med all inc för det var nåt hela tiden..

Men vi var allt ute och åt på andra restauranger lite då och då för det blir lite tjatigt med hotellets mat i 2 veckor...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • kiki

Skippa all inclusive. Vi va på Alcudia och det finns fantastiskt god mat, tapas och paella va två favoriter hos oss och dottern på då 1år

• mallis

Med barn i den åldern så tycker jag att det är underbart att ha all inclusive, vill man kunna koppla av som barnfamilj så är all inclusive bäst... enligt mej....

• mammaåten

Jag skulle tagit all inclusive. Det hindrar ju er inte från att gå ut och äta på kvällen ändå om ni vill. Men att ha fri tillgång till vatten/frukt och mellanmål är guld värt med barn tycker jag. Du behöver aldrig känna stressen med att hitta en resturang snabbt om dom blir akut hungriga - på hotellet finns det alltid i så fall som det bara är att gå och sätta sig på en gång :)

• mia maria

Har rest ensam med mina två barn i flera år (de är nu 5 resp 11) o har provat AI ett par ggr men kommer inte att prova det igen - det var inte min grej!

Tycker istället om att prova olika slags matställen, o jag har aldrig upplevt att det skulle vara jobbigt om barnen blir "akut hungriga" eller liknande.
    Går vi till stranden har vi med frukt, kex, vatten osv o på de ställen vi har varit så har det alltid funnits restauranger vid stranden så det har alltid varit lätt o smidigt att äta lunch.
    Likaså på kvällarna - har aldrig upplevt några problem med att gå ut o äta med barnen - man får ta det för vad det är

Jag tycker att AI är trist - känner mig bunden vid hotellet o jag tycker att det blir tråkigt att äta på samma ställe under hela semestern o jag gillar inte att behöva passa olika mattider. Jag vill kunna vara flexibel på semestern

• Duckan

Jag skulle kunna tänka mig att prova All inc, men maken har vägrat hittills. Vi har varit på Mallorca två gånger och så lätt att hitta bra mat tyckte då inte vi att det var. Alcudia en gång och Palma Nova en gång. Sen var det lite stressigt att äta tidigt varje kväll för att hinna hem till showen 20.30 på hotellet (för dotterns skull).

Svar på tråden Mallorca, all inclusive eller inte.