• trassell

Kattungar och valp tillsammans

Hej!

Vi har för ca. 4 veckor sen skaffat två kattungar och vi ska om någon dag hämta hem vår valp, tänkte bara kolla med er som har erfarenhet om ni har haft några problem med att få dom små liven att gå ihop? Och om det är något speciellt man ska tänka på osv.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Kattungar och valp tillsammans
  • Emyricon

Valp och kattunge brukar sällan vara problem. 
    Men det beror helt på vad ni tar hem för valp? Om den har mycket jakt i sig kan den mycket väl se kattungarna som byten. 
    Tänk på att katter har vassa klor och hundvalpar har nyfikna nosar. Jag skulle inte lämna de helt ensamma i början. 
    Sen gäller det att se till att de respekterar varandra. Sover eller äter någon av dem så ska den andra rasen inte få komma fram och störa. 
    Använd lite sunt förnuft och låt ingen komma till skada så kommer det gå utmärkt :)
    När vi tog hem vår hund hade han ingen vana alls av katter, och då var både katter och hund vuxna. Det tog 2 månader ungefär men nu sover de tillsammans så allt går :)

• trassell

Vi ska hämta en blandras golden/labbe/bordercollie:) 
    Tack så mycket för svar! 
    Ja precis det är viktigt att hålla koll på dom hela tiden i början så det funkar:) 

• Tonensu

Hej!

Hade lite problem med min kattunge och föräldrarnas hundvalp i början, min var lite sur. Frågade veterinären som sa till oss att låta de sköta det själva, och nu är de två flickorna bästa vänner :). Så misströsta inte om det skulle vara lite problem i början. De har en förmåga att ordna upp sånt.

Men det är ju inte säkert att du får det minsta problem, kan ju bli kärlek vid första ögonkastet :)

Svar på tråden Kattungar och valp tillsammans