• Anonym (porr)

Han kollar på porr i "smyg"

Nu vet inte jag om denna fråga hamnar rätt...

Men iallafall, jag har en sambo som efter att vi fick barn har minskad lust.
    Han säger att han inte kan bli kåt längre (inte särskilt ofta iallafall) och att han inte kan få upp den. Men till saken hör att jag tex kommit på honom med att runka när han tror att jag sover. Jag vet också att han porrsurfar så gott som dagligen (porrmodeller och erotiska berättelser), jag har hittat porrbilder på olika ställen i lägenheten osv.

Ibland får vi till det någon gång per vecka medan det ibland kan gå någon vecka mellan gångerna. Nu undrar jag om det är mig det är fel på eller om det kan vara så att han använder porren för att bygga upp sin kåthet eller något sådant? Han är 40+

• Svar på tråden Han kollar på porr i "smyg"
  • Anonym (j)

Vet inte hur det är i hans fall men kan tala hur det varit för mig i omgångar.

Jag har haft perioder där jag haft kraftigt minskad sexlust, inte velat ha sexuellt umgänge med någon. Under dessa perioder ökar onanerar jag dock mer, ibland till porr,

Onaneringen leder oftast till utlösningen, ibland tröttnar jag dock innan. Men den känns mer som ett jobb, något att få avklarat.

Kan skriva mer men ser ingen direkt mening med det.

• Anonym (Doris)

Eftersom han porrsurfar osv har han i alla fall lust! Att hans potens krånglar kan bero på en massa anledningar. Det kan vara att han hamnat i en ond cirkel, att penisen slaknat vid något tillfälle, och han sedan hänger upp sig på att det ska hända igen. Dock verkar ståndet funka bra vid onani.
    Gillar du porr? I så fall kan du erbjuda dig att se en film tillsammans med honom Det kan ofta leda till något trevligt. Gillar du inte "riktig" porr finns det lite mildare varianter som kan vara ganska tändande ;)
    Om du däremot inte gillar porr/mjukisporr alls och han bara vill onanera utan dig, är det ett problem. Lever man i ett förhållande är sex=två människor (ok, en person ibland vid onani, fler om man gillar gruppis). Det känns inte då rätt att utesluta dig. Försök att komma på en lösning så snart som möjligt för annars kan problemen bli alltför svåra att lösa.
    Lycka till!

Svar på tråden Han kollar på porr i "smyg"