• Anonym (Man 41 år)

Frågan riktar sig främst mot par som har barn och frågan lyder; har du större sexlust än din partner?

Jag är man drygt 40 år, lyckligt gift och 3 barn. Som rubriken säger så är jag nyfiken på att veta om det är större andel män eller kvinnor som har minskad sexlust. I mitt fall så är det jag som 9 av 10 gånger tar initiativet till sex och vi kan väl säga att vi ligger på en frekvens på 1-3 gånger per månad i snitt när det gäller sexlivet. Vi har periodvis som de senaste veckorna haft sex mellan 3-4 gånger per vecka men det är ytterst sällan att det inträffar. Hur har ni det och vem av er vill mest?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-05 10:53
    Ni får mer än gärna göra inlägg på just varför ni har mindre sexlust (orsak).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Frågan riktar sig främst mot par som har barn och frågan lyder; har du större sexlust än din partner?
  • Mrs Okänd
    Anonym (Man 41 år) skrev 2015-01-13 10:48:58 följande:
    Tack alla som har engagerat sig. Nedan ser ni resultatet av 36 röster. Vi kan konstatera att det finns inga män med låg sexlust av de som har svarat. Större andel kvinnor med högre sexlust men också rätt många med lägre lust som ger ett lägre sammantag.

Detta korrelerar med andel män som beklagar sig i FL över för låg sexfrekvens med sin partner och mer signifikant för par kring 40. Jag har också läst en och annan tråd med flera inlägg om par och främst kvinnor som hamnar i en ond cirkel med barn som tar på krafter och inte minst trötthet som en konsekvens av sömnsvårigheter. Håller ni med kvinnor eller är det ett sätt att blunda för att den sexuella attraktionen har betydligt avtagit?

Jag är man och har större sexlust
      31%
    11 röst(er)
    Jag är kvinna och har större sexlust
      42%
    15 röst(er)
    Jag är man och har mindre sexlust

0%
    0 röst(er)
    Jag är kvinna och har mindre sexlust
      28%
    10 röst(er)
    Jag kan ju bara tala för mig själv men min man har ju sett likadan ut hela tiden men attraktionen blev på ett helt annat sätt när jag fick mer sexlust med ökad ålder. Men jag kan inte säga att min sexlust alls har med min man att göra. Och jag fick mer sexlust under den period när jag sov som allra sämst så det var ju helt hormonstyrt kan man säga.
  • Anonym (mindre)

Jag är 32, min man ett år äldre. Vi har två barn. Min sexlust är sämre idag än tidigare, av flera anledningar. Också lite för att min man går på anabola steroider och är kåt hela tiden. Han vill ha sex varje dag, även om han därtill runkar själv. Jag tycker det är olustigt. Vet ju hur det är att vara kåt. Vill inte att han skall tända på andra kvinnor han ser. Eftersom hans lust är ovanligt hög. !!? 

• Anonym
    Anonym (mindre) skrev 2015-01-21 21:31:14 följande:

Jag är 32, min man ett år äldre. Vi har två barn. Min sexlust är sämre idag än tidigare, av flera anledningar. Också lite för att min man går på anabola steroider och är kåt hela tiden. Han vill ha sex varje dag, även om han därtill runkar själv. Jag tycker det är olustigt. Vet ju hur det är att vara kåt. Vill inte att han skall tända på andra kvinnor han ser. Eftersom hans lust är ovanligt hög. !!? 

Tar han anabola finns risken för impotens och förminskat könsorgan så då löser det sig ju

Nu var jag hård (även om det är sanning) men om han tar anabola så är väl sexlivet det minsta problemet?
  • Anonym (mindre)

Nej, faktiskt inte. Eftersom vi synkar bättre när han är av. Jag har något sämre lust än jag brukade ha, han har ÖKAD! Därför blir det ett problem. Och vad gäller det där med minskad sexlust efter ett tag.. han har hållt på i över tio års tid och ännu inga sådana symptom.

• Anonym
    Anonym (mindre) skrev 2015-01-21 21:56:19 följande:

Nej, faktiskt inte. Eftersom vi synkar bättre när han är av. Jag har något sämre lust än jag brukade ha, han har ÖKAD! Därför blir det ett problem. Och vad gäller det där med minskad sexlust efter ett tag.. han har hållt på i över tio års tid och ännu inga sådana symptom.

Så du tycker det är helt ok i övrigt att han använder anabola?
  • Anonym (mindre)

NEJ! Men han gör det ändå. Bakom min rygg ett tag. Jag kan inte hindra honom, han är en vuxen människa som bestämmer över sin egen kropp. Jag har varit tydlig med hur jag tycker. Sedan är det upp till honom.

• Quexet

Kvinna 30, tre barn, sambo samma ålder o tillsammans tolv år.
    Svår fråga, visst har min lust åkt bergochdalbana medans barnen var riktigt små, men det har den även gjort för honom. Nu ligger vi väl lite lägre än i början av förhållandet, men jag skulle nog säga att vi har lika mycket lust. Dock inte alltid samma tider på dygnet. Flört

• Anonym (Man 41 år)
    Anonym (mindre) skrev 2015-01-21 22:08:07 följande:

NEJ! Men han gör det ändå. Bakom min rygg ett tag. Jag kan inte hindra honom, han är en vuxen människa som bestämmer över sin egen kropp. Jag har varit tydlig med hur jag tycker. Sedan är det upp till honom.

Jag förmodar att känner till konsekvenserna men ändå struntar i det? Det låter tyvärr avtändande med anabola i sig.
  • Anonym (Man 41 år)
    Quexet skrev 2015-01-22 09:04:08 följande:

Kvinna 30, tre barn, sambo samma ålder o tillsammans tolv år.
    Svår fråga, visst har min lust åkt bergochdalbana medans barnen var riktigt små, men det har den även gjort för honom. Nu ligger vi väl lite lägre än i början av förhållandet, men jag skulle nog säga att vi har lika mycket lust. Dock inte alltid samma tider på dygnet. Flört

Känner väl igen det du beskriver. Vad är lägre idag i förhållande till när ni inte hade barn?
  • Anonym (Man 41 år)
    Mrs Okänd skrev 2015-01-13 11:00:16 följande:
    Jag kan ju bara tala för mig själv men min man har ju sett likadan ut hela tiden men attraktionen blev på ett helt annat sätt när jag fick mer sexlust med ökad ålder. Men jag kan inte säga att min sexlust alls har med min man att göra. Och jag fick mer sexlust under den period när jag sov som allra sämst så det var ju helt hormonstyrt kan man säga.
    Hur menar du att attraktionen förändrades?
  • Mrs Okänd
    Anonym (Man 41 år) skrev 2015-01-22 13:43:32 följande:
    Hur menar du att attraktionen förändrades?

När jag fick mer lust så såg jag hans KROPP, innan tänkte jag mest att den såg ut som alla andras men då fick jag syn på hans armar/händer och hans könsorgan. Han blev mer en sexuell person för mig. Ganska lustig förändring faktiskt.
  • Anonym (Lina)

Tycker att alternativen var lite för "raka". I vårt fall så har det skiftat mycket genom åren. I grunden har vi både en stark lust i grund och botten men i perioder har jag haft mer lust än honom och tvärt om. Precis som någon annan skrev så spelar sömnbrist, stress och vardagsslitet in mycket på lusten. Men ingen av oss har haft riktig anledning att klaga, alltså inga långa "torrperioder".

• Quexet
    Anonym (Man 41 år) skrev 2015-01-22 13:41:11 följande:
    Känner väl igen det du beskriver. Vad är lägre idag i förhållande till när ni inte hade barn?
    Nu snittar vi kanske på tre-fem gånger i veckan (beroende på vecka Flört) medans i början hade vi inga problem att snitta två gånger om dagen. Oskyldig
    Men precis innan första barnet låg vi nog på ca tio gånger i veckan som snitt.
  • Anonym (Man 41 år)
    Anonym (Lina) skrev 2015-01-22 14:17:08 följande:

Tycker att alternativen var lite för "raka". I vårt fall så har det skiftat mycket genom åren. I grunden har vi både en stark lust i grund och botten men i perioder har jag haft mer lust än honom och tvärt om. Precis som någon annan skrev så spelar sömnbrist, stress och vardagsslitet in mycket på lusten. Men ingen av oss har haft riktig anledning att klaga, alltså inga långa "torrperioder".

Tänk på att jag är inte mer än en man. ????
  • Anonym (Man 41 år)
    Quexet skrev 2015-01-23 19:17:10 följande:
    Nu snittar vi kanske på tre-fem gånger i veckan (beroende på vecka Flört) medans i början hade vi inga problem att snitta två gånger om dagen. Oskyldig
    Men precis innan första barnet låg vi nog på ca tio gånger i veckan som snitt.
    Ja, det är bara gratulera. Blir ju förstås avundsjuk. ????
  • Anonym (Lina)
    Mrs Okänd skrev 2015-01-22 13:59:16 följande:

När jag fick mer lust så såg jag hans KROPP, innan tänkte jag mest att den såg ut som alla andras men då fick jag syn på hans armar/händer och hans könsorgan. Han blev mer en sexuell person för mig. Ganska lustig förändring faktiskt.

Kunde varit mina ord! Vad är det med armar och händer som plötsligt blir så hett? Haha
  • Anonym (här hemma)

Jag är kvinna och det skiljer 14 år vi har ett gemensamt och väntar en till och så har han barn sen tidigare. Jag har lust till sex men tar ändå inte så ofta tag i det men vi har ändå sex ca 3 gånger i veckan beroende på hur mycket han jobbar och hur trött jag är

Svar på tråden Frågan riktar sig främst mot par som har barn och frågan lyder; har du större sexlust än din partner?