Medicinsk abort, hjälp!
Jag och min pojkvän sen snart 3 år tillbaka, var dumma nog att slarva med mina p-piller här i december vilket har resulterat till att jag blivit gravid. Upptäckte i fredags att mensen var försenad och gjorde då direkt ett graviditetstest som visade ett tydligt plus. (Har gjort två till i efterhand som också varit positiva)
Vet inte exakt hur långt gången jag är men tror att det är runt vecka 5-6. Både jag och min pojkvän är överens om att göra abort, eftersom vi är så unga och långt ifrån redo.
Och imorse när den långa hemska helgen äntligen var över och jag kunde ringa kvinnokliniken, får jag höra att det finns tid hos läkaren för ultraljud först nästa vecka på tisdagen. Jag vet inte varför men då brast jag ut i gråt. Av någon anledning hade jag förväntat mig att få komma in samma dag, vilket jag i efterhand förstår kanske var lite naivt tänkt men...ja jag vet inte hur jag ska klara av att vänta en hel vecka, jag tycker det känns så otroligt jobbigt att gå runt och veta att det är något som växer i min mage och blir större varje dag.
Jag har läst väldigt mycket under helgen (för att stilla min oro i väntan på att det skulle bli måndag så jag kunde ringa KK) om aborter och personers olika upplevelser och det har bara gjort mig nervösare.. Vill bara få det gjort så fort som möjligt, så jag kan gå vidare och aldrig mer slarva med preventivmedel igen.
Just nu lutar det mot medicinsk abort i hemmet, så jag kan ha min pojkvän nära och få vara hemma i trygghet. Men som sagt så har jag blivit så väldigt nervös.. Hur ska jag klara av att gå en hel vecka och vänta? Hur ska jag kunna gå till arbetet och jobba som vanligt under tiden, när jag vet att jag är gravid?
Om någon har något lugnande att berätta får ni gärna göra det, jag vet inte vad jag ska ta mig till snart.. :-/