• pottan

värk i vänster sida magen/ryggen v16

Har jobbat fyra dagar över helgen, ganska tungt vårdjobb, men jobbar så jag inte ska överanstränga mig

Men igår vid 12 tiden fick jag som mensvärk i vänster sida magen och ryggen, ner mot ljumsken, typ som vid mens, detta höll i sig frammåt natten, det är mkt bättre nu men känner ändå att det sitter där

är det som jag hoppas att det är växtvärk?

• Svar på tråden värk i vänster sida magen/ryggen v16
  • kasovi
    pottan skrev 2015-01-06 09:58:12 följande:

Har jobbat fyra dagar över helgen, ganska tungt vårdjobb, men jobbar så jag inte ska överanstränga mig

Men igår vid 12 tiden fick jag som mensvärk i vänster sida magen och ryggen, ner mot ljumsken, typ som vid mens, detta höll i sig frammåt natten, det är mkt bättre nu men känner ändå att det sitter där

är det som jag hoppas att det är växtvärk?

Min växtvärk släpper efter några minuter bara... ring bm eller 1177 och fråga!

Det kan ju komma och gå hela dagen, men det ska ju inte vara ihållande
  • Elinors

Är i v. 19 och har haft såsom du beskriver mer eller mindre sen jag fick veta att jag var gravid. Vissa dagar känner jag ingenting och vissa dagar känns det ganska mycket. Ibland är det höger sida, ibland vänster. Känner min bebis röra sig/sparka och var nyss på UL där allt såg normalt ut så det är troligtvis bara växtvärk :) skulle inte oroa mig om jag var du, men känner du dig inte lugnad kan du ju alltid ringa 1177 eller din BM och rådfråga :)

• pottan

Tack för svar!

det känndes mkt bättre på morgonen, värkte lite till och från under dagen igår och idag är det helt borta, är inte så orolig då jag inte haft några blödningar, var mest lite obehagligt

fick bokat mitt rul idag till 2/2 känns långt dit, är ju i v 21 då, men det var nog tajt med tider, har inte kännt nått som rör sig än men det kommer nog snart :)

• Minxy

Det kan också vara så att du helt enkelt ansträngt de sneda bukmusklerna :)

Det hände mig andra graviditeten. Minns inte att jag hade gjort nåt särskilt, hade ett lugnt kontorsjobb. Likt förbannat lyckades jag belasta dom på ena sidan fel och vips hade jag en värk på ena sidan magen som kändes annorlunda. Det blev långsamt värre under dagen och mot eftermiddagen kunde jag inte ens stå upprätt.

Rådfrågade 1177 som bad mig åka in och kolla. En läkare kände på magen och förklarade att de sneda bukmusklerna på ena sodan var spända som fiolsträngar. Fick åka hem med ordination att vila under helgen :)

Två dagar senare hade det släppt!

Om du är det minsta osäker ska du ringa 1177 eller din bm och fråga.

Svar på tråden värk i vänster sida magen/ryggen v16