• MysSarah

Boka musikal i London. Någon med erfarenhet?

Hej!

Tänkte gå på musikal i London i maj då min sambo fyller 40. Jag har varit inne på boxoffice och londonmusikaler och priserna varierar en del. Finns det flera sajter? Någon med erfarenhet?

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Boka musikal i London. Någon med erfarenhet?
  • MysSarah
    Mr Volluto skrev 2015-01-08 22:21:19 följande:

Du har bland annat seetickets.com eller direkt via repesktive teaters webbsida. Har fungerat bra för mig att boka så många gånger :)

Tack, då ska jag kika in där. Känns bra att veta att det fungerat bra för någon annan :).
  • Mr Volluto

Gör så :) Betala då i GBP. Brukar även välja att hämta på teatern. Hoppas du hittar något :D Kan även rekommendera en del musikaler om tips önskas...

• Masquerade

Brukar alltid använda www.londontheatredirect.com. Vet inte om dom är allra billigast, men dom är billiga och biljetterna har alltid kommit. Vid ett tillfälle beställde jag hemskickning av biljetterna lite för sent, men det ordnade sig ändå genom att jag meddelade dom om problemet. Företaget ordnade då helt problemfritt så att jag kunde hämta biljetterna på deras försäljningsställe vid Leicester Square.

Hoppas ni får en fantastisk resa! 

• MysSarah

Tack snälla för bra tips!! Vi tänkte se (vi och vi, sambon vet inget) Mamma Mia, han har sett den här hemma men vill gärna se den igen :).

Tar gärna emot tips på bra musikaler då jag inte sett så många.

Tack, jag hoppas också på en toppenresa :)

• Masquerade

Såg Mamma Mia i London och var mycket nöjd! Lite annorlunda än filmen, men inget värt att klaga på. :)

Andra tips bland det som går som jag redan sett är:
    The Book of Mormon var svindyr, men bland det allra bästa jag sett i musikalväg! Det är South Park-gänget som skrivit manus. Skrattade från början till slut, men den är väldigt intelligent skriven, där många hugg utdelas och allt från religion och övermynderi till könsstympning av flickor och aids tas upp. Värd varenda dyrbar krona!
    Phantom of the Opera. Denna klassiker bland klassiker! Har sett den flera gånger och tröttnar aldrig på musiken.
    Miss Saigon Handlar om Vietnamkriget. Klart sevärd, men såg den som matiné och tycker nog att det finns betydligt roligare att se kvällstid.

Nästa musikal jag planerar att om möjligt se är Sweeney Todd, där Emma Thompson gör en av huvudrollerna. Hoppas ha tid att åka dit och få biljetter innan den slutar. 

• MysSarah
    Masquerade skrev 2015-01-09 18:41:53 följande:

Såg Mamma Mia i London och var mycket nöjd! Lite annorlunda än filmen, men inget värt att klaga på. :)

Andra tips bland det som går som jag redan sett är:
    The Book of Mormon var svindyr, men bland det allra bästa jag sett i musikalväg! Det är South Park-gänget som skrivit manus. Skrattade från början till slut, men den är väldigt intelligent skriven, där många hugg utdelas och allt från religion och övermynderi till könsstympning av flickor och aids tas upp. Värd varenda dyrbar krona!
    Phantom of the Opera. Denna klassiker bland klassiker! Har sett den flera gånger och tröttnar aldrig på musiken.
    Miss Saigon Handlar om Vietnamkriget. Klart sevärd, men såg den som matiné och tycker nog att det finns betydligt roligare att se kvällstid.

Nästa musikal jag planerar att om möjligt se är Sweeney Todd, där Emma Thompson gör en av huvudrollerna. Hoppas ha tid att åka dit och få biljetter innan den slutar. 

Tusen tack! The Book of mormon vore något :). Fantomen och Miss Saigon har han sett.

Hoppas du kommer iväg och får biljetter :)
  • charmtroll

www.londonmusikaler.se använde vi oss av, gick hur smidigt som helst! Nu såg vi inte en musikal utan The Mouse Trap på St.Martin's Theatre - jättebra och rekommenderas verkligen. Teatern är gammal och lutningen inte att leka med så den bygger på stämningen. :)

• MysSarah

Hemkomna efter en underbar weekend :). Vi var och såg Mamma Mia på Novello. Fantastiskt bra, lite annorlunda än filmen som någon här ovan skrev, men sååå bra.

Tack för alla tips! Skriv gärna fler om ni vill, för tillbaka till London och se på musikal ska vi :).

Svar på tråden Boka musikal i London. Någon med erfarenhet?