• Anonym (Blandmissbrukaren)

min partner tycker inte jag behöver gå på möte

Nu tänker jag ta NA möte men min sambo tycker jag är fånig och att jag inte hör hemma där. Är jag fånig?

• Svar på tråden min partner tycker inte jag behöver gå på möte
  • Anonym (Vafalls)
    Anonym (Blandmissbrukaren) skrev 2015-01-07 18:29:53 följande:

Nu tänker jag ta NA möte men min sambo tycker jag är fånig och att jag inte hör hemma där. Är jag fånig?

Din pojkvän ska stänga käften för han vet inte vilken hjälp det är!! Nu vart jag fan arg!!!! Skulle bett min tjej dra åt helvete om hon sagt så under min värsta tillfriskningsperiod. Men men. Drogfri sedan 5 år så kämpa på:)
  • Carnitas
    Anonym (Vafalls) skrev 2015-01-31 18:25:29 följande:
    Din pojkvän ska stänga käften för han vet inte vilken hjälp det är!! Nu vart jag fan arg!!!! Skulle bett min tjej dra åt helvete om hon sagt så under min värsta tillfriskningsperiod. Men men. Drogfri sedan 5 år så kämpa på:)

Nu har det visat sig att TS, har maniska tendenser.
    Även visat sig att TS inte alls, var så motiverad hon försökte utge sig att vara.

Men håller med dig helt med att sambon inte alls, ska bestämma i vad den andra vill göra med sin hälsa.
    Nu visat sig att, ingen av dom  egentligen sätter sin hälsa i första rummet.
    Bara säger om man tror sig missbruka MDMA, som inte är en missbrukar drog.
    Så är man destruktiv i sitt beteende, och är det klart att man inte vill sig själv väl.

• Anonym (Vafalls)
    Carnitas skrev 2015-01-31 20:24:50 följande:

Nu har det visat sig att TS, har maniska tendenser.

Även visat sig att TS inte alls, var så motiverad hon försökte utge sig att vara.

Men håller med dig helt med att sambon inte alls, ska bestämma i vad den andra vill göra med sin hälsa.

Nu visat sig att, ingen av dom  egentligen sätter sin hälsa i första rummet.

Bara säger om man tror sig missbruka MDMA, som inte är en missbrukar drog.

Så är man destruktiv i sitt beteende, och är det klart att man inte vill sig själv väl.

Mdma är helt klart en missbrukardrog! Blev torsk direkt och sen handlade allt om att jaga kristaller eller E om det inte fanns tjack
  • Carnitas
    Anonym (Vafalls) skrev 2015-01-31 21:26:47 följande:
    Mdma är helt klart en missbrukardrog! Blev torsk direkt och sen handlade allt om att jaga kristaller eller E om det inte fanns tjack

MDMA är självsanerande, då effekten uteblir när man använder det ofta.
    pga att serotoninnivån går i botten, efter konsumtion.
    Och ta en ny dos dagen/veckan efter, ger ingen effekt eller ens månad efter.

En drog som inte går att missbruka.
    Så ditt påstående om det är en missbrukardrog, är felaktig.
    En längtan av en drog, är inte ett kriterier enligt sjukvården för ett missbruk.
    Ett sådant kriterier, finns på beroende.

Amfetamin, är nått helt annat.
    Det går att få ett djupt psykiskt beroende av, och missbruk går vissa in i.
    Har dock inget med MDMA att göra.

• Anonym (Vafalls)

Okej, har du erfarenhet?

• Anonym (Vafalls)

Läste nu högre upp att du inte har erfarenhet så du kan vara tyst nu. Har du aldrig missbrukat så har du inget att säga. Man kan ALDRIG läsa sig till detta.

• Carnitas
    Anonym (Vafalls) skrev 2015-02-01 01:07:29 följande:
    Läste nu högre upp att du inte har erfarenhet så du kan vara tyst nu. Har du aldrig missbrukat så har du inget att säga. Man kan ALDRIG läsa sig till detta.

Är allmän kunskap att MDMA suger ur serotoninet i kroppen och gör så MDMA vid för frekvent användning inte fungerar speciellt mycket.
    Detta behövs inte ens styrkas med egen erfarenhet, det är ett medicinsk faktum att det är så här.
    När det kommer till medicinska frågor, så verkar du inte ha så bra koll.
    Sen varför du tror dig stå över medicinska, är mycket intressant fråga.
    MDMA´s hela effekt, ligger i att det finns serotonin att ta av.

• Anonym (Vafalls)

Detta behöver du inte skriva då jag har flera års erfarenhet av det, hur det funkar och hur man blir att må efter ett par månader/år av användande. Men som sagt så kan du vara tyst nu för du har aldrig provat uppenbarligen. Det är helt individuellt hur lång tid det tar att bryta ner serotoninet.

• Carnitas
    Anonym (Vafalls) skrev 2015-02-01 09:52:23 följande:
    Detta behöver du inte skriva då jag har flera års erfarenhet av det, hur det funkar och hur man blir att må efter ett par månader/år av användande. Men som sagt så kan du vara tyst nu för du har aldrig provat uppenbarligen. Det är helt individuellt hur lång tid det tar att bryta ner serotoninet.

Nått man knappt kan använda varje vecka är väldigt svårt att missbruka(medicinskt faktum).
    Att känna ett sug efter en drog, är INTE ett kriterie för missbruk.
    Mörjligtvis ett beroende, men i detta fall ett psykiskt beroende.
    Då användningen är såpass sporadisk, att man inte kan åberopa fysiskt beroende.

Sen vet jag att MDMA brukarna, klagar ständigt på dålig effekt.
    Men hade de bara läst upp sig lite på det medicinska, så hade de vetat varför det blir så.

• Carnitas
    Anonym (Vafalls) skrev 2015-02-01 09:52:23 följande:
    Fast all denna erfarenhet du åberopar, så verkar du inte veta nått om det du stoppar i dig och dess funktion.
    Inte konstigt att folk dör som flugor i detta land pga droger.
  • Anonym (Vafalls)
    Carnitas skrev 2015-02-01 10:39:45 följande:

Fast all denna erfarenhet du åberopar, så verkar du inte veta nått om det du stoppar i dig och dess funktion.

Inte konstigt att folk dör som flugor i detta land pga droger.

Gå o lägg dig
  • Carnitas
    Anonym (Vafalls) skrev 2015-02-01 10:41:39 följande:
    Gå o lägg dig

Det ska jag faktiskt en stund, precis efter jag ätit klart.
    Men med vetenskapen att du vet om att jag inte har fel i nått jag sagt.

• Anonym (Vafalls)
    Carnitas skrev 2015-02-01 13:32:47 följande:

Det ska jag faktiskt en stund, precis efter jag ätit klart.

Men med vetenskapen att du vet om att jag inte har fel i nått jag sagt.

Sa inte något om att du har fel bara att du har noll erfarenhet. Och det har du ju inte
  • Carnitas
    Anonym (Vafalls) skrev 2015-02-01 15:06:10 följande:
    Sa inte något om att du har fel bara att du har noll erfarenhet. Och det har du ju inte

Okey, bra att vi vet då, att du inte längre säger emot det medicinska.

Erfarenhet?, vad menar du?, försöker du få mig ta droger?
    Detta ser jag som en fullständigt meningslös diskussion, då det är betydelselöst för ämnet i hand.

• Carnitas

Vart tog du vägen?
    Hur går det för dig?

• Carnitas
    Carnitas skrev 2015-02-25 15:11:01 följande:

Vart tog du vägen?
    Hur går det för dig?

Vart du TS tog vägen menade jag då.
Svar på tråden min partner tycker inte jag behöver gå på möte