Hur tänkte biomamman nu?
Hjälp mig med att förstå detta!
Jag är gift med en man som har två barn sedan tidigare, 7 och 8 år. De bor hos oss på lov då de går i skolan och bor på annan ort. Biomamman tog helt enkelt ungarna och flyttade 60 mil men det är en annan historia och inte frågan.
Utan frågan är; när de var hos oss i jul och nyår så frågar helt plötsligt 7-åringen mig om jag inte tycker om barn. Och så fortsätter hon direkt "för min mamma sa att en kollega till dig hade sagt att du inte tycker om barn"
Öööhh, vänta nu! Säger man så till sin 7-åring och sedan skickar man iväg barnet för att bo hos den personen som man sagt inte tycker om barn? Hur tänkte hon nu?
Vi har en bra relation men vi ses inte så mycket nu tyvärr när de har flyttat utan det styrs ju efter skolan. Jag har själv än inga barn men skulle aldrig i hela mitt liv säga till min känsliga 7-åring att din styvmamma tycker inte om barn men nu ska du åka dit och bo där!!
Om det nu var så att jag inte tyckte om barn, vilket jag faktiskt gör, så hade det då väl varit bättre att skona den stackars ungen och faktiskt inte tala om det?
Ja, hur tänkte hon? Jag fattar i alla fall inte! Gör man som biomamma så mot barnen?