• supertrouper

v5 med stort hematom

Var på gynakuten idag pga blödning. De kunde se 2 små embryon som såg ut som de skulle enligt hur långt gången jag är. Men mitt i livmodern syntes en rejäl 'fläck' som doktorn (jag tror han var AT-läkare) inte kunde identifiera. Efter att ha googlat på det och pratat med läkarvänner har vi konstaterat att det rör sig om ett hematom, och ett stort ett! Det är 3 gånger så stort som hinnsäckarna.

Någon som har erfarenhet av ett så stort hematom?

• Svar på tråden v5 med stort hematom
  • erty

Be o få kolla upp det mer ordentligt för o försöka hitta orsak samt se om det minskar! Har tyvärr bara en dålig erfarenhet av det och nu gravid igen -med en likadan blödning, jag ska träffa läkare på tisdag för o få veta mer. Men kommer överväga en abort för o slippa gå igenom samma resa igen. Dock verkar många andra som har hematom klara sig bra, o vad som avgör hur det ska gå är det nog ingen som vet. Lycka till!!

• Olga89

Jag hade ett rätt stort hematom brevid livmodern, jag blödde till och från i 3 veckor from v 6, men bebisen såg alltid ut att må fint, nu är jag i vecka 20 och hematomet är borta sedan ca 2 månader. Hur går det?

• Janna84

När jag väntade tvåan så fick jag en störtblödning tidigt i graviditeten och åkte till akuten. Hela livmodern var blodfylld (vi såg inget annat än en stor svart fläck) och jag fick veta att jag hade fått missfall igen. På ett återbesök en vecka senare såg vi ett levande embryo och blodmängden hade minskat även om den svarta fläcken dominerade på skärmen. Idag har vi en aktiv 3-åring så det kan absolut sluta lyckligt

• supertrouper

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter! Har varit på 2 VUL sedan blödningen och sett två välmående foster med fina hjärtslag så hittills går det bra. Förra veckan syntes inget hematom men nu idag så syntes det igen men det har blivit mycket mindre så läkaren var inte orolig.

• erty
    supertrouper skrev 2015-01-20 22:34:33 följande:

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter! Har varit på 2 VUL sedan blödningen och sett två välmående foster med fina hjärtslag så hittills går det bra. Förra veckan syntes inget hematom men nu idag så syntes det igen men det har blivit mycket mindre så läkaren var inte orolig.

Skönt! Se till o ta det lugnt, det ska nog gå bra :)
  • Olga89

TS, är du sjukskriven? Jag blev nämligen sjukskriven i 3 veckor och tog det extremt lugnt som jag blev ombedd att göra.

• supertrouper

Olga, nej inte sjukskriven. Men har ett stillasittande jobb. Men i samband med blödningen så sjukskrev jag mig själv resten av den veckan

Svar på tråden v5 med stort hematom