Negativ del med att vara bonusförälder
Blir så jäkla irriterad på min sambo. Han har en dotter på snart 15 år som ertappades med snatteri för ett tag sen. Sambon blev jättearg och besviken och kläckte ur sig det ena och det andra om sin dotter (mindre snälla saker alltså). Jag fick vara den lugna i situationen för att inte bre på ännu mer.
Till problemet, så fort jag är irriterad på hans dotter (jag lovar, det finns mycket att irritera sig på när det gäller en 15-åring, mycket biter jag ihop om också) och säger något om henne går han i taket. Han blir irriterad bara jag använder "fel" ton till henne när jag säger åt henne när han själv kan höja rösten rejält mot henne.
Nu har dottern varit hos oss i tre veckor och hon börjar gå mig på nerverna. Hon har ju dessutom haft lov och inte gjort annat än att sitta hemma så vi går ju hela tiden och nöter på varandra. Nu ska hon åka till sin mamma imorgon och sambon och jag hamnade i en diskussion imorse.
Han tyckte att jag varit extra lättretlig mot hans dotter dem senaste dagarna och jag var ärlig och sa det att jag känner mig lite trött på henne just nu. Att det blir skönt att hon åker till mamman imorgon så att jag kan få sakna henne lite till nästa gång.
Sambon blir arg för att jag säger så och vi skiljs som ovänner. Blir så less på att det ska vara så här. Jag som bonusmamma får inte uttrycka mig som jag vill och tycka att saker är jobbigt medan det är fritt fram för en bioförälder att göra det. När ska föräldrar inse att ALLA inte tokälskar deras barn och andra faktiskt KAN bli arga och irriterade på deras barn?!