Anonym (Midi) skrev 2015-01-08 22:45:33 följande:
Nu var det inte det jag menade med dina bristande matematikkunskaper utan ditt "läsa lite här och där och lägga ihop två och två", alltså hur du spekulerar och snaskar runt i offentliga personers privatliv utan någon som helst insyn eller kunskap om ämnet mer än det du verkar ha hämtat främst i utländsk slaskpress och kanske i en och annan historisk roman.
Det verkar nästan som om du sitter och myser och gnuggar händer när du fantiserar om hur de har det, vad de har gjort och kanske kommer att göra, och när du funderar över Sophias eskapader och om hon kanske inte kan få barn blir det ett rent gottande i andras eventuella olycka. Vad får du ut av det?
Jag hade en tant på jobbet som var så, en riktig skvallerkärring som älskade att gotta sig i både kändisar och andras liv speciellt om olyckor, kärleksbekymmer o d, liksom i ditt fall var det till 99% rena fantasier. Hon var en sorglig liten person kom vi fram till, ett eget misslyckat liv gjorde att hon var tvungen att fantisera om att andra hade det lika eländigt och mer därtill för att kunna må bra en stund.
Jaha, men då är det inte här. De kungliga är inte något av mina specialintressen, men jag läser ju det som står i vanliga tidningar. Det går inte att undgå. Jag råkade bara hoppa in i den här tråden - det var inte jag som startade den!
Jag känner dock sådana kvinnor som du menar, som prenumererar på Svensk Gamtidning och andra kungatidningar, även utländska som "Royalty", skickar efter "Silviasjalen" och ska ha likadan handväska och scarf...