• Anonym (Kräsen)

Djuriska lustar styr Kungafamiljen?

Apropå C-Ps Sofia som varit med många killar vi kan se i massmedia, varit med i Paradise hotell etc och påstås ha gått sängvägen, kan vi se på de andra.
    Kungen har haft en del lösnummer och gifte sig med en "värdinna".
    Vickan gängade en tränare som påstås ha en stor.
    Madde var sexig nog att få en rik man med lite bättre anor.

Kan den nya smaken bero på att kungen blev faderslös, eller är en ny trend som hos andra att man inte ska ha stil och klass längre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Djuriska lustar styr Kungafamiljen?
  • sextiotalist
    Letitia skrev 2015-01-08 22:15:07 följande:
    VA? Estelle är född i februari 2012 och det är januari 2015 nu. Det blir tre år i nästa månad. DU får nog läsa in ETTANS matematik!
    Att ha 3-4 år mellan barnen är inget konstigt. Så jag tycker det inte är så konstigt. Kronprinsessan är endast 37 och hennes mamma och mormor fick barn vid den åldern. 
  • Letitia
    sextiotalist skrev 2015-01-08 22:06:29 följande:
    Haha, jag träffade min svägerska när min brorsbarn  fyllde tre, inte en rundning på magen. 5 månader senare blev jag faster igen.
    Dvs en graviditet behöver inte synas de första 3-4 månaderna. Däremot tror jag att de gärna vill ha ett syskon till Estelle.
    Nä, men jag tror inte att just kronprinsessfamiljen skulle ha väntat så länge frivilligt, med tanke på Victorias ålder och att hela tronföljden står på spel. 

För övrigt hoppas jag att Estelle får ett syskon för sin egen skull. Hon är i en så utsatt position, får ett så annorlunda liv mot andra barn. Då behöver hon något att dela det med. Leonore kan var till lite hjälp, men inte ens hon kommer att vara i en lika utsatt position, utan det troliga är att Madeleines familj kommer att försvinn från blickfånget mer och mer när allt fokus hamnar på Victoria, Daniel och Estelle när V. tar över tronen.
  • sextiotalist
    Anonym (K) skrev 2015-01-08 21:49:19 följande:

onödigt att vara taskig mot kungafamiljen. Dom är väl som vilken familj som helst. Bara det att dom går på bidrag.

Inte mer bidrag än någon annan statsanställd, dessutom är de en av de få där flera kräver vad de använder sin lön till

Ingen annan behöver tala om vad deras lön går. Inte en enda statsanställd.
    Ja, de arbetar, de arbetar med representation
  • Letitia
    sextiotalist skrev 2015-01-08 22:18:40 följande:
    Att ha 3-4 år mellan barnen är inget konstigt. Så jag tycker det inte är så konstigt. Kronprinsessan är endast 37 och hennes mamma och mormor fick barn vid den åldern. 
    Ja, fast de använder antagligen IVF. Jag gissar att Daniel lät frysa in sperma före operationen, innan han började äta medicin som sätter ner immunförsvaret Det måste alla transplanterade äta livet ut för att inte kroppen ska stöta bort det främmande organet. Tyvärr sätter medicinen inte bara ner bildandet av antikroppar, utan även av spermier...

Gränsen för IVF går vid 37 i dom flesta landsting, då chanserna anses vara för små för att samhället ska betala när kvinnan är äldre. (Jo jag fattar att just dom gör det privat, men det ökar ju inte chanserna. Är äggen för gamla så är de.)
  • Letitia
    sextiotalist skrev 2015-01-08 21:56:55 följande:
    Nej, eftersom det finns flera tronföljare. Indien, som förvisso inte har en egen monarki, men likväl prinsar, har en homosexuell prins. De verkar överleva det också.
    Om en monarki hänger på att det är en som kan bära vidare tronföljden så hade det varit lite mer pressat, men ingen katastrof, däremot en sorg att en monarki skulle dö ut.

Nu är inte läget i Sverige, vi har fem stycken potentiella tronföljare i den familjen och det kommer garanterat bli fler.
    Beror ju i och för sig på vilka sjukdomar S H dragit på sig under Slitz-och-dokusåpaperioden... Drömmer
  • Letitia
    sextiotalist skrev 2015-01-08 21:53:01 följande:
    Du skrev att det var deras främsta uppgift. Ja, Drottning Fabiola fick kanske kritik, men hon blev inte petad.
    Att det var så viktigt att Prins Albert skulle få barn var att annars hade furstendömet dött ut, eftersom det inte fanns någon som kunde ärva efter Prins Albert. 
    Du får skilja på vad skvallerpressen önskar och vill ha mot vad som är deras åtagande enligt de lagar som finns 
    Du går gärna visa mig var i grundlagen det står att statschefens viktigaste uppgift är att föda barn, eftersom vi har en successionsordning som tillåter att båda könen kan ärva kronan, så räcker det formellt att en av de tre kungabarnen hade fött ett barn inom äktenskapet i Sverige, Danmark (vet inte om Norge har kvinnlig tronföljd) så hade monarkin varit säkrad en generation till. Nu har vi fem stycken som kan ta över kronan (och snart sex stycken)
    Hon blev inte petad för att hon inte KUNDE få barn, nej. Hade hon vägrat försöka så hade hon garanterat blivit det. Hon åkte ju runt både till all världens medicinska experter och all världens heliga vallfartsorter för att BE om ett barn... Hon gjorde vad hon kunde på alla fronter.

Shahen av Iran blev tvungen att skilja sig från sin älskade Soraya då det visat sig att hon var ofruktsam, och då hon inte kunde acceptera att han tog en bihustru.
  • Anonym (K)
    sextiotalist skrev 2015-01-08 22:21:07 följande:
    Inte mer bidrag än någon annan statsanställd, dessutom är de en av de få där flera kräver vad de använder sin lön till

Ingen annan behöver tala om vad deras lön går. Inte en enda statsanställd.
    Ja, de arbetar, de arbetar med representation
    Skönt jobb det där. Att representera. Kungen håller ju inga lysande tal precis, så det mesta handlar väl om att äta?
  • sextiotalist
    Letitia skrev 2015-01-08 22:28:07 följande:
    Hon blev inte petad för att hon inte KUNDE få barn, nej. Hade hon vägrat försöka så hade hon garanterat blivit det. Hon åkte ju runt både till all världens medicinska experter och all världens heliga vallfartsorter för att BE om ett barn... Hon gjorde vad hon kunde på alla fronter.

Shahen av Iran blev tvungen att skilja sig från sin älskade Soraya då det visat sig att hon var ofruktsam, och då hon inte kunde acceptera att han tog en bihustru.
    Nu är vi i Sverige och nej, hon hade inte blivit petad.
    Det enda sättet att hon skulle kunna bli petad skulle vara att man ändrade grundlagen. Det finns en säkrad tronföljd i Sverige, nu vet jag inte hur det var i Iran, om det fanns en säkrad tronföljd.
    Och max-åldern för IVF är mellan 38 och 41 om man ska ha den finansierad via landstinget, men upp till 42 gör man IVF (lätt att googla fram, jag blev mamma när jag var 35 + utan problem)
  • sextiotalist
    Anonym (K) skrev 2015-01-08 22:38:13 följande:
    Skönt jobb det där. Att representera. Kungen håller ju inga lysande tal precis, så det mesta handlar väl om att äta?
    Men drottningen och kronprinsessan gör det och ja, även kungen kan göra det. 
  • Anonym (Midi)
    Letitia skrev 2015-01-08 22:15:07 följande:
    VA? Estelle är född i februari 2012 och det är januari 2015 nu. Det blir tre år i nästa månad. DU får nog läsa in ETTANS matematik!
    Nu var det inte det jag menade med dina bristande matematikkunskaper utan ditt "läsa lite här och där och lägga ihop två och två", alltså hur du spekulerar och snaskar runt i offentliga personers privatliv utan någon som helst insyn eller kunskap om ämnet mer än det du verkar ha hämtat främst  i utländsk slaskpress och kanske i en och annan historisk roman. 

Det verkar nästan som om du sitter och myser och gnuggar händer när du fantiserar om hur de har det, vad de har gjort och kanske kommer att göra, och när du funderar över Sophias eskapader och om hon kanske inte kan få barn blir det ett rent gottande i andras eventuella olycka. Vad får du ut av det? 
    Jag hade en tant på jobbet som var så, en riktig skvallerkärring som älskade att gotta sig i både kändisar och andras liv speciellt om olyckor, kärleksbekymmer o d, liksom i ditt fall var det till 99% rena fantasier. Hon var en sorglig liten person kom vi fram till, ett eget misslyckat liv gjorde att hon var tvungen att fantisera om att andra hade det lika eländigt och mer därtill för att kunna må bra en stund. 
  • Letitia
    Anonym (Midi) skrev 2015-01-08 22:45:33 följande:
    Nu var det inte det jag menade med dina bristande matematikkunskaper utan ditt "läsa lite här och där och lägga ihop två och två", alltså hur du spekulerar och snaskar runt i offentliga personers privatliv utan någon som helst insyn eller kunskap om ämnet mer än det du verkar ha hämtat främst  i utländsk slaskpress och kanske i en och annan historisk roman. 

Det verkar nästan som om du sitter och myser och gnuggar händer när du fantiserar om hur de har det, vad de har gjort och kanske kommer att göra, och när du funderar över Sophias eskapader och om hon kanske inte kan få barn blir det ett rent gottande i andras eventuella olycka. Vad får du ut av det? 
    Jag hade en tant på jobbet som var så, en riktig skvallerkärring som älskade att gotta sig i både kändisar och andras liv speciellt om olyckor, kärleksbekymmer o d, liksom i ditt fall var det till 99% rena fantasier. Hon var en sorglig liten person kom vi fram till, ett eget misslyckat liv gjorde att hon var tvungen att fantisera om att andra hade det lika eländigt och mer därtill för att kunna må bra en stund. 

Jaha, men då är det inte här. De kungliga är inte något av mina specialintressen, men jag läser ju det som står i vanliga tidningar. Det går inte att undgå. Jag råkade bara hoppa in i den här tråden - det var inte jag som startade den! 

Jag känner dock sådana kvinnor som du menar, som prenumererar på Svensk Gamtidning och andra kungatidningar, även utländska som "Royalty", skickar efter "Silviasjalen" och ska ha likadan handväska och scarf...

Svar på tråden Djuriska lustar styr Kungafamiljen?