• FamJ

Är detta dumt?

Jag o min exman har tvillingar ihop,
    nu har båda gått o blivit arbetslösa. Och ja kom på att vi skulle ha barnen lite oftare tex.
    Jag. Tors-sön
    Han  Sön-tis
    Jag  Tisd-tords
    Han Tors-sön.

Är det nån som har det så? Är varannan vecka bättre? Ja vet att de e individuellt..

• Svar på tråden Är detta dumt?
  • BigMami

Personligen skulle jag inte vilja ha det sådär hattigt. Då tror jag varannan vecka är bättre. Man får nog prova sig fram. Hur gamla är de?

• FamJ

dom är tre år. Vi tänkte vi skulle testa men kanske blir lite för hoppigt?

• BigMami
    FamJ skrev 2015-01-08 15:49:22 följande:

dom är tre år. Vi tänkte vi skulle testa men kanske blir lite för hoppigt?

Ja hade nog kört vv och testat så de hinner få in rutiner hos respektive förälder.
  • sholof

Jag tror mycket beror på hur trygga barnen är i situationen.

För att ha ett sånt schema där man byter så ofta så måste föräldrarna ha en bra relation och kunna kommunicera bra.

Vi har haft liknande schema för våra barn o snart 4 år nu. Då var vår minsta 2½ år och vi tyckte att varannan vecka skulle bli förlång tid.
    Vårt schema har varit må-ons ons-fre och fre-månd. Fördelen då är att man får hela helgen samt att man kan sköta lämningen på dagis om de nu går där.

Våra barn har inte haft några problem med att vi haft sådans schema utan de vänjde sig snabbt och visste att efter 2 dagar så skulle vi byta igen. Dock har vi haft annan upplägg under semester o dyl.
    Vi kommer fortsätta med detta schema tills barnen säger ifrån att de vill annat. Både jag och pappan är väldigt nöjda med vårt schema.

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • glutten

Jag tror att det särskilt för små barn kan passa med tätare byten. Det blir inte lika lång tid borta från ena föräldern då. Men som du själv säger är det såklart individuellt och man måste vara uppmärksam på hur barnen tar det.

Min sambo separerade från sitt ex när sonen var fem, och de har hela tiden kört några dagar i taget enligt nedan. Vi har alltså hans son halva tiden, sammanlagt fem dagar ena veckan och två dagar andra veckan.

Vecka ett: Mån kväll-ons morgon, fre kväll till mån morgon

Vecka två: ons kväll till fre morgon

Bytena sker via skolan.

• FamJ

Blir det inte att man har barnen varje helg då eller så e ja lite trög

Jag och barnens pappa har en jätte bra relation. Vår ena tvilling har även en cp skada vilket gö att nätterna är lite jobbiga och delar vi upp så hinner vi komma ikapp lite med sömn oxå. men absolut så är barnen i centrum märker vi på dom att detta inte alls funkar så måste de bli varannan vecka igen. 
    Men sen har han en syster oxå.. Ja inte va detta lätt..

Men kanske värt ett försök.

• glutten
    FamJ skrev 2015-01-09 10:10:37 följande:

Blir det inte att man har barnen varje helg då eller så e ja lite trög smile1.gif

Jag och barnens pappa har en jätte bra relation. Vår ena tvilling har även en cp skada vilket gö att nätterna är lite jobbiga och delar vi upp så hinner vi komma ikapp lite med sömn oxå. men absolut så är barnen i centrum märker vi på dom att detta inte alls funkar så måste de bli varannan vecka igen. 
    Men sen har han en syster oxå.. Ja inte va detta lätt..

Men kanske värt ett försök.

Nej, varannan vecka har du barnen mån-ons och fre-mån, varannan vecka har du dem ons-fre.
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

Tycker upplägget låter stressigt för alla, sen är jag inget fan av vv heller. Men i ett val av det du radat upp och vv så är det det som låter mer avslappnat där alla hinner landa innan ett nytt byte kommer.

• FamJ

Tack jag va tvungen efter lite =) Skall genast ge de förslaget till exet =)

• FamJ

Fast det bli ju lika många nätter fast vi lagt de olika

Vi skall testa detta så får vi se tack för era svar

Svar på tråden Är detta dumt?