• Vill va anonym

blåmärken,minskande aptit, trött

Min son har under 3 månaders tid fått massor av blåmärken på benen som kommer och går hela tiden. Kommer ofta på armarna mez och några små kan dyka upp ibland på magen eller ryggen men inte som på benen dör det alltid finns minst tio på varje ben.Vi har fått höra att det är vanligt på barn som är i två års åldern. Han har under hösten varit mycket sjuk med feber och förkylningar. Och dom har konstaterat att han inte har tillräckligt med antikroppar mot vissa virus och bakterier. Under senaste månaden har vi upplevt att aptiten minskat och han äter typ inget utom möjligen bröd utan något på, pasta,ris, pommes i mindre mängder. Välling dricker han hyfsat av på kvällen men ger man på dagen vill han inte ha. Vi tycker själva att han minskat i vikt. (Har idag fått extra tid till BVC och ska dit nästa vecka ) senaste veckorna har han sovit bättre än någonsin på natten, vaknar ca 3 gånger förut 10 gånger per natt. Sover nu mellan 19:30 och 07:30 och innan när han vaknade mer sov han 19:30-05:30. Tidigare sov han mellan 1-2 timmar om dagen och nu sover han mellan 3-4 timmar om han får. Jag hår oftast in och väcker honom när 3 timmar gått. Men när han är vaken är han ändå pigg och glad! Börjar oroa mig för att något inte står rätt till men kan något vara allvarligt fel när han är pigg och aktiv vakentid?

• Svar på tråden blåmärken,minskande aptit, trött
  • rutigarut

Ring och boka tid hos läkare, varför vänta på BVC tiden. Dom kan inte göra något ändå.

Jag hade misstanke om blodsjukdom på min son. Jag fick tid på vårdcentralen dagen efter och prover togs omgående!

• JA77

Du ska gå till vårdcentralen, INTE BVC. BVC tar inga prover. 

Svar på tråden blåmärken,minskande aptit, trött