• shelbyeleanore

Ni med FM schäfer!

Fick ett underbart samtal idag :D de hade en schäfertik över i kullen och undrade om vi fortfarande var intresserade. Självklart! Nästa vecka blir det möte och genomgång och nu redan den 28 Jan är det dags att få hem det lilla monstret!

Jag är självklart fullt medveten om vad schäferhundar kräver och att en FM hund oftast kräver mer än så.. Så sådana kommentarer klarar jag mig fint utan :)

Men jag vill prata med er som också väntar en schäfer från FM, eller ni som redan har en! Välkomna att spy galla över era små tonårsmonster, det kommer nog jag garanterat göra ;) Ni som redan har en hund från FM, hur var eran första tid med valpen?

• Svar på tråden Ni med FM schäfer!
  • Emyricon

Nu har jag i och för sig ingen FM hund, men dock ett schäfer monster ;)
    Jag tror inte att en hund från FM kräver speciellt mycket mer än vilken bruksschäfer som helst. 
    De är avlade för att kunna gå hårt i träning och har förmodligen en del skärpa i sig :)
    Vill du, så kan jag komma med lite träningsråd och vad du bär tänka på speciellt. Skicka ett PM i så fall. 
    Och stort lycka till med - vad ska tösen heta? :)

• shelbyeleanore

Tack för svar! Har PMat dig :) vad hon ska heta vet vi inte riktigt än, det är FM som bestämmer det. Vi ska på träff nu till veckan med alla (framtida)valpägare , antagligen får vi reda på det då eller när vi hämtar henne den 28! :) Jag hoppas det blir ett relativt enkelt och sportigt namn, me det brukar det vara inom försvarets hundar :)

Svar på tråden Ni med FM schäfer!