• alphson

Någon mer som också ska börja med Pergotime?

Jag & sambon har försökt bli gravida i ett år nu utan att lyckas. Var idag hos gyn på undersökning idag. Hon var verkligen superbra och tog oss på allvar och skrev utan krångel ut en kur med Pergotime, så när nästa mens kommer är det bara att köra igång!

Är det någon mer än jag som ska sätta igång med en kur snart? Eller någon som gjort detta förut? Och hur gick det i så fall för er? Vore spännande att höra/kunna följa några fler som är i samma sits. Glad

• Svar på tråden Någon mer som också ska börja med Pergotime?
  • Jag är bara jag

Men har du gjort en utredning då så du vet att äl är problemet? Pergo gör ingenting om man redan har äl och det kan faktiskt försvåra också eftersom tunn slemhinna är en vanlig biverkan. Jag missunnar dig verkligen inte hjälp,men Pergo bara så där brukar man inte få.

• NLAL

Efter 15 månaders försök fick jag pergo. Tog en enkelkur och blev gravid. Sonen är snart 1,5 år. :)

• alphson
    Jag är bara jag skrev 2015-01-09 18:00:49 följande:

Men har du gjort en utredning då så du vet att äl är problemet? Pergo gör ingenting om man redan har äl och det kan faktiskt försvåra också eftersom tunn slemhinna är en vanlig biverkan. Jag missunnar dig verkligen inte hjälp,men Pergo bara så där brukar man inte få.

Jag har ganska lång menscykel och den varierar. Har alltifrån 29-37 dagar, och har även varit uppe på 42. För tillfället har jag inte haft mens sen den 19/11 och hade liknande problem i somras då mensen bara försvann under ett tag. Därför tyckte hon att vi kunde testa för att se om ägglossningen/mensen kunde bli mer regelbunden. Hon förstod att det kändes "långtråkigt" för oss när vi försökt så pass länge och sa att det är heller inte så lätt för oss att lyckas pricka rätt när cykeln är så pass lång som den är. Det var den förklaringen jag fick till varför hon tyckte att vi kunde prova Pergotime. Glad
  • alphson
    NLAL skrev 2015-01-09 19:24:27 följande:

Efter 15 månaders försök fick jag pergo. Tog en enkelkur och blev gravid. Sonen är snart 1,5 år. :)

Vad härligt att höra! Detta ger en hopp i all förtvivlan som man lätt känner emellanåt. Glad 
  • Lotten

Jag har nu denna månaden ätit tredje och sista kuren pergotime. Sedan blir det någon annan utredning. Väntar på bim som är om en vecka. Lycka till! :)

• Längtar efter en bebis

Heej jag och min man försökte få barn i nästan 3 år, så till sist gick vi ut på utredning där dom hitta inget fel både på mig och min man :) så fick jag pergotime och den funka på första enkel kuren så blev jag gravid och idag är jag 5 månader och allting går bra :)

• Lili

Hej

Började med pergotime efter 20 månaders försök, gick på första försöket! ?? (15månaders prinsessa idag) Nu önskar vi ett syskon och ännu en gång gick det på första, dock blev det missfall v6 men ska på det igen nu när snart en månads vila passerat. Lycka till! ????

• alphson

Vad kul att höra att det funkat så bra för dom flesta! :) tyvärr har det varit problem med leverans på just pergotime så inte ett enda Apoteket har haft det inne, så jag kunde inte börja med min kur.. :( Så nu har vi en månad på oss till att se om det tar sig utan hjälp!

• Lotten
    alphson skrev 2015-01-19 11:54:38 följande:

Vad kul att höra att det funkat så bra för dom flesta! :) tyvärr har det varit problem med leverans på just pergotime så inte ett enda Apoteket har haft det inne, så jag kunde inte börja med min kur.. :( Så nu har vi en månad på oss till att se om det tar sig utan hjälp!

Ja det var slut i hela Göteborg nu under senaste kuren. Vi fick åka till Halmstad. Vi skulle ändå vägarna förbi :) lycka till och hoppas det tar sig!!
  • alphson

Störande när man verkligen vill sätta igång! Men lite skönt för mig på ett sätt ändå känner jag, nu hinner jag lugna ner mig lite och tänka på lite annat, haha.

Tack! Och lycka till själv! :)

• Lotten
    alphson skrev 2015-01-20 13:28:06 följande:

Störande när man verkligen vill sätta igång! Men lite skönt för mig på ett sätt ändå känner jag, nu hinner jag lugna ner mig lite och tänka på lite annat, haha.

Tack! Och lycka till själv! :)

Ja det blev ett litet stressmoment utav det. Mitt i julhelgen.

Inväntar bim (fredag) hatar den här väntan! ;(
  • Thotis90

Jag ska prata med min läkare om Pergotime. Jag har endometrios och bör inte ta Pergotime, men jag är villig att ta risken då jag inte vill göra IVF (någonsin).

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Lotten

Utredning i mars. Pergotime funkade inte för oss. :( så deppig!

Svar på tråden Någon mer som också ska börja med Pergotime?