• carolinawest

mamma flyttar in hos dotter

Ja. Jag är 23 år och bor själv med min hund utanför Stockholm. För ca 3 månader sedan flyttade min mamma in hos mig efter ett år utomlands. Hon skulle bara stanna ett kort tag tills hon hittade ett nytt jobb och lägenhet. Det har nu gått 3 månader. Vi har aldrig kommit överens i hela mitt liv och vi bråkar alltid. Så jag blev förvånad över att hon kom till mig. Nu vill jag att hon flyttar. Hela mitt liv har stannat upp och jag mår dåligt över att hon bor här. Möblerar om och gör som hon vill. Tar sönder saker som jag sen måste köpa nya. Hjälper inte till med något annat av värde typ som att rasta min hund när jag jobbar. Alla jag berättar detta för skrattar såklart åt det för det är helt sjukt. Vilken vuxen klar människa flyttar in hos sin dotter ? Har försökt säga att hon måste flytta men får bara sura svar tillbaka och så bråkar vi om det sen händer det inget. Vad henne flytta i mitten på februari för jag ska sen ha fest och då vill inte jag att min mamma är där när mina kollegor och vänner kommer. Har dessutom börjat dejta en kille seriöst och vill klart bjuda hem honom till mig och träffa honom när jag kan men hon sätter stopp för mig som om jag vore en liten tonåring som bor hemma.

Snälla hjälp mig!
    Hur får jag henne att flytta ut?
    Blir det inte snart kommer jag flytta någon annanstans.

• Svar på tråden mamma flyttar in hos dotter
  • Lena

Ge henne ett datum och har hon inte flyttat ut då byt lås.

• carolinawest
    Lena skrev 2015-01-09 19:19:19 följande:

Ge henne ett datum och har hon inte flyttat ut då byt lås.

Har testat men händer inget. Och hon lämnar aldrig lägenheten så svårt att byta
  • Lena

Säger du upp henne så borde det sen bli hemfridsbrott och polisen kan hjälpa dig.

• carolinawest
    Lena skrev 2015-01-10 00:36:23 följande:

Säger du upp henne så borde det sen bli hemfridsbrott och polisen kan hjälpa dig.

Hur då säger upp?
  • Lena

Meddelar att hon inte är välkommen att bo hos dig efter ett visst datum. Gör det skriftligt tex vis sms så du får bevis.

• Drömtjejen

Har du verkligen sagt till henne att hon måste flytta? Du verkar vara en väldigt snäll dotter.

• carolinawest
    Lena skrev 2015-01-10 09:23:34 följande:

Meddelar att hon inte är välkommen att bo hos dig efter ett visst datum. Gör det skriftligt tex vis sms så du får bevis.

Det har jag gjort 2 gånger redan men hon är kvar ändå !
  • carolinawest
    Drömtjejen skrev 2015-01-10 09:33:40 följande:

Har du verkligen sagt till henne att hon måste flytta? Du verkar vara en väldigt snäll dotter.

Ja jag har gjort det man kan inte bo hos sin dotter som har ett eget liv att leva och tro att man kan styra och ställa.
  • Lena

Kontakta polisen och be om hjälp med avflyttningen. Tala om för din mamma att du kommer göra det då kanske hon flyttar

• carolinawest
    Lena skrev 2015-01-10 12:12:32 följande:

Kontakta polisen och be om hjälp med avflyttningen. Tala om för din mamma att du kommer göra det då kanske hon flyttar

Har nu bråkat över en liten sak som att jag frågade var min mobil laddare var (som sitter i samma uttag alltid) hon fick psykbryt och skrek och gormade så sa jag att alla inkl pappa som är och hälsar på ska vara utflyttade 1 februari! Får se hur det går!!
  • Drömtjejen

Jag förstår faktiskt inte varför hon anser att hon måste bo hos dig? Hittar hon ingen lägenhet?

• carolinawest
    Drömtjejen skrev 2015-01-14 15:22:49 följande:

Jag förstår faktiskt inte varför hon anser att hon måste bo hos dig? Hittar hon ingen lägenhet?

Hon har bott utomlands ett år. Vet inte var i Sverige hon vill bosätta sig söker därmed inga jobb eller bostäder :(
Svar på tråden mamma flyttar in hos dotter