Besvärligt förhållande med pojkvännen, styvbarn och ex.
Hej.
Jag är i ett förhållande som hållit på i ca 1 år med en kille som har ett 3årigt barn jag är 22 han 26. I början var han helt besatt av sitt ex och ville ha tillbaka henne fast hon behandlat honom illa. Och jag var ett tröstpris till honom. Han gjorde mig otroligt ledsen flera gånger. Han sa att han ville ha mig men sen var jag inget för honom för han skulle ha tillbaka ex:et. Sen berättade han att han älskade mig, en vecka senare hånglade han med sitt ex. VARJE gång han lekte med mig och sårade mig tog jag tillbaka honom.
Problemet med ex:et är inte lika stort nu men han har ju ett barn tillsammans med denna och hon har inte vart trevlig mot mig heller. Och pojkvännen bryr sig inte. Det gör ont i mig att jag inte är lika mycket värd som ex:et. Men nu är det ju också barnet. Jag tycker om henne det är inte de, jag leker och hittar på pyssel åt henne. Bara att hela situationen som är jobbig och han blir arg på mig ofta för han verkar inte tycka jag ska bestämma över henne lika mycket som honom. När jag säger åt henne så börjar hon gråta efter pappa så ömkar han henne. Nu vill han inte längre ha mig där när hans barn är där.
Jag vet inte vad jag sa göra för allt känns som det bara blir fel. Svårt att få ut allt här men har ni några tips som ung styvmor i "trasigt" förhållande eller erfaren styvmamma eller person?