• Madeleine Louise

3 pojknamn, vilket är finast?

Vi ska inte ha fler barn, vi är så nöjda med de tre vi redan har. Men jag tycker ändå det är intressant att se vad andra tycker om de namn man själv tycker om.

När vi väntade barn gjorde vi en lista över flicknamn och pojknamn vi tyckte om. På listan över pojknamn stod Florian, Alvin, Felix och Vincent. Vi valde Florian till vår äldsta son. Vår yngsta son är adopterad och vi bestämde direkt att han skulle få behålla det namn han redan hade. Och därför blev alla övriga tre namn över på vår lista, det vill säga Alvin, Felix och Vincent. Det skulle vara intressant att se vad ni tycker om dessa namn. Vilket är finast?

♥ Florian, Isay och Noelia ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 3 pojknamn, vilket är finast?
  • IsDimma

Gillar absolut inte Alvin. Inte så förtjust i Vincent heller. Men Felix är rätt gulligt

• fluu

Alvin - Nordiskt och vacker betydelse så jag borde gilla, men nope. Det låter väldigt barnsligt på något vis. Gillar inte "vin-ljudet". Blir nog smeknamn.

Felix - Jodå, jag gillar det ändå trots att det är sött. Det är vackert och känns som ett glatt namn. Lite eget, men ändå så välbekant. Gångbart på alla vis.

Vincent - Tänker bara på visent. Får mobbarvibbar. Gillar bara inte. 

1. Felix
    2. Vincent
    3. Alvin

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tonensu

Alvin är fint och mjukt tycker jag. :)

Svar på tråden 3 pojknamn, vilket är finast?