• Madeleine Louise

4 flicknamn, vilket är finast?

Vi ska inte ha fler barn, vi är så nöjda med de tre vi redan har. Men jag tycker ändå det är intressant att se vad andra tycker om de namn man själv tycker om. 

När vi väntade barn gjorde vi en lista över flicknamn och pojknamn vi tyckte om. På listan över flicknamn hade vi många förslag, men de vi funderade på allra mest var Noelia, Agnes, Alice, Amanda och Nellie. Vi valde Noelia. Och därför blev alla övriga fyra namn över på vår lista, det vill säga Agnes, Alice, Amanda och Nellie. Det skulle vara intressant att se vad ni tycker om dessa namn. Vilket är finast?

♥ Florian, Isay och Noelia ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 4 flicknamn, vilket är finast?
  • Natulcien

Solklart Agnes för min del!
    Jag har alltid älskat det namnet. Hade med det på min egen lista också för övrigt. Det har allt; tidlöst, klassiskt, elegant, coolt, tufft, etc.

Alice och Amanda är också fina namn, men lite för uttjatade för tillfället, tycker jag.

Nellie gillar jag inte alls. Kanske för att jag fortfarande associerar till den fisförnäma karaktären i Lilla Huset på Prärien..? Glad

• Josephine96

Alice älskar jag och Nellie är rätt sött. Agnes är helt okej. Amanda avskyr jag, det skriker bortskämd tonåring.

• IsDimma

Gillar Agnes. Älskar Amanda. Nellie är helt okej också. Gillar dock inte alls Alice.

• fluu

Agnes - Underbart! Får brittisk överklassdam-feeling, det är en bra koppling. Agnes är vackert och feminint, men samtidigt seriöst, rivigt och gångbart på alla vis. Inga direkta smeknamn.

Alice -  Gillar det mycket, men det når inte riktigt ända fram ändå. Det är vackert och lite busigt, men lite för sött och vekt. Ingen riktig kraft i. Annars gångbart på alla vis.

Amanda - Har så svårt för. Tråkig koppling till persontypen. Låter blåst och som ett "bimbonamn". Känns också så uttjatat eftersom det är så vanligt i min generation. Fula smeknamn.

Nellie - Nope. Bara smeknamn för mig. Sött och barnsligt. Inte respektingivande för fem öre. Har dåliga erfarenheter av persontypen.

1. Agnes
    2. Alice
    3. Amanda
    4. Nellie

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tonensu

Alice är riktigt fint :)

Svar på tråden 4 flicknamn, vilket är finast?