• emsjus

Liten?

Jag väntar mitt 3je barn nu som är beräknat till den 15 mars. jag är i vecka 31 nu. Jag har ett väldigt stressigt arbete inom restaurang och har inga raster så blir att jag får slänga i mig lite mat. jobbar mellan 6-9 timmar/dag. (har sökt gravpenning men fått avslag). Jag har bara fått göra 1 ul o d var i vecka 17, här jag bor nu får man bara göra 1, Mina tidigare grav. fick jag även ett UL i vecka 32. Jag har kanske gått upp sammanlagt 4 kilo denna grav medans dom 2 förra gick jag upp mellan 15-20kg. Tycker inte heller att min mage är så stor. Känner att d finns nåt i min mage som rör sig. Känner även längst ner i underlivet lite stickningar. Har läst en del nu om Tillväxthämmad hos fostret. Hur kollas detta? kan man begära att dom kollar upp det? Jag börjar bli aningen orolig nu=(

2 barns mamma till en riktig diva och en krigare
  • Svar på tråden Liten?
  • 880215

Om du tar upp det med din BM så kanske du kan få ett TUL (tillväxtultraljud).

• Minxy

Jag tror inte du behöver vara så väldigt orolig för fostret :)

Jag har gått upp 7 kg med mina barn och dom vägde ca 3400 respektive ca 3200. Jag var inte överviktig eller så innan, så jag hade ingenting extra att ta av så att säga.

Det finns egentligen ingen anledning att gå upp 13-16 kg. Om du äter dåligt tar barnet vad den behöver. Du kanske däremot känner dig svag och darrig. Skulle det hända kan du höra med din bm om ett läkarbesök för en eventuell sjukskrivning.

Planerar du att gå hem en vecka innan BF? Om du gör det hinner du äta upp dig för att få ork nog till förlossningen :)

Men - är du orolig så ska du definitivt prata med din bm och be om ett tillväxtultraljud.

Lycka till!

• emsjus

Kan jag "kräva" det? Sjukvården här i detta län har lite konstiga regler o sånt. Som tur e så är jag välkommen att föda i grannlänet sen när det är dags=) men e lite långt att åka dit för kontroller så får stå ut:(

2 barns mamma till en riktig diva och en krigare
  • BigMami

Har sf måttet varit avvikande? Så länge det ser bra ut och flj låter som det ska är det säkert ingen fara Men ta upp det på nästa koll om du är orolig.

Finns ju de som rasar i vikt under graviditeten också och får "normalstora" bebisar. Du kanske bär den mot ryggen?

Svar på tråden Liten?