• Anders2015

Stefvan Löfven Vs Anna Kinberg Batra

Vad  Göran Persson säger är. Det är alldeles för många stadsråd och en väldigt stark representation för miljöpartiet (6 ministerposter).Persson går till rätt hård attack mot Stefan Löfven och med all rätt anser jag.

Sedan Moderaterna med Anna Kinberg Batra, även hon får mycket kritik bla från sina egna. SD tar väljare från Moderaterna och det är inget att sticka under stolen med. Men Batra ska fortsatt köra den öppna linjen och vill inte se över invandrar politiken och dess dilemma som den skapar med ett allt större invandring.

Batra säger vi ska ha ett öppet land vi ska fortsatt ha en generös flykringpolitik. Att vi kanske har haft en allt för stor invandring som vi inte klarar av på olika sätt bla ekonomiskt, vill Batra inte bemöta.

Tror inte bara Moderaterna kommer att tappa till SD även Kds kan komma att bli starkare och även Folkpartiet. Centern med Moderaterna tror jag blir de svagare korten inom alliansen.

Kds och Folkpartiet anser jag att ha dem starkaste partiledarna tillsamans med Sd just nu. Dem som tar debatt och står upp för det dem tror på.

Miljöpartiet och vänstern har jag ingen åsikt om då jag anser att deras utspelanden har varit på sandlåde nivå spec Miljöpartiet.

Socialdemokraterna med Göran Persson i spetsen va ett mycket starkt och rakt parti. Persson sa att han lämnar ett väl dukat bord till Alliensen och det gjorde han. Persson var bara inte en bara en Stadsminister som stod upp i frågor och vågade bemöta kritik, han kunde även ekonomi.

Göran Persson med Anders Borg hade varit vad Sverige behöver nu.

Stefvan Löfven Med Miljö partiet vi sin sida och en Batra som känns flyktig i sina ord känns inte alls som ett strakt och enat sverige som vi behöver för ekonomin,tillväxten med välfärden.

Nu stå Nato frågan i centrum, är det en viktig fråga i dagsläget för Sverige? menar kommer den högst upp på dagordningen? har vi inte andra mer viktiga frågor?.

Decemberuppgörelsen har gjort att vi har 24 stadsråd kring bordet och ju fler soppa dessto sämre soppa eller vad tycker ni om detta?.

• Svar på tråden Stefvan Löfven Vs Anna Kinberg Batra
  • ölburk2

Tyvärr har lobbyisterna redan satt igång en större apparat för ett svenkt anslutande till NATO, så räkna med att NATO kommer att bli på tapeten i vara å varannan tidning å nyhet.
    Nu finns det t.ex "ryska ubåtar" vid Englands kust, å engelsmännen klarar inte att få upp den, så dom har kallat på hjälp från USA.., vad dom nu ska kunna hjälpa till med, dom har ju själva aldrig lyckats få upp någon "rysk ubåt" dom påståtts jaga utanför deras kuster.

Vi kan alltså ana ett återgående till rysskräck propagandan å massor med vapenskrammel-artiklar i tidningar å tv-nyheter.
    Men jag hoppas att svensken inser å är så mogen i sitt tänk, att det för att vi varit alliansfritt vi klarat oss så bra, inte trots alliansfriheten.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Ogenomtänkt

Du lever i det förflutna. Persson och Borg har gjort sitt. Man ska inte sitta vid rodret för länge.

Jag har fullt förtroende för Lövfen. Hur Batra-tanten är återstår att se, men jag ser fram emot nya bataljer med nya politiker

Karlsson/Batra/Lövfen känns ju mycket fräschare än de andra som man redan hört till leda.

• Anders2015

Lever i det förflutna? Läste du mitt inlägg eller formulerade du om det i eget tycke?. Givetvis vet jag att Persson Borg inte kommer att sitta i makten hehe. Vad jag menade är nog mer att Stefan Löfven inte ger ett gott förtroende. Löfven är några nivåer under Persson som Partiledare, Debattör, beslutsfattare, och jag tror inte Stefan blir långvarig som statsminister. Hans uttalanden, han sätt att samarbeta menar Löfven har gjort en del misstag redan och det inger varken förtroende eller respekt med trygghet. Känns mer som Löfven gör allt för att sitta i makten.

Sedan att vi har svaga partiledare smittar givetvis av sig i Sverige och skapar en orolig situation. Sedan att Miljöpartiet  har för stor makt gentemot de röster dem fick är jag övertygad att dem flesta är övertygad om och framför allt i näringslivet.

Alliansen med Fredrik Reinfeldt och Borg i täten gav ett klart mer trovärdig och stabil politik. Samtidigt håller jag med många att Alliansen åxå hade många brister, men Socialdemokraterna med miljöpartiet är nog nästan skadligt för Sverige som dem sköter politiken idag. Sju klövers regering går aldrig, tid är pengar och de bråk som kommer att uppstå kommer att fördröja viktiga beslut.Och det kommer att göra att Sverige kommer allt mer efter i allt från skola,äldreomsorg,invandrar politik m.m.

Ska bli intressant att se hur Sverige ligger till ekonomiskt nästa val 2018 även hur det ser ut på utbildnings nivå och arbetsmarknaden, kan bli kaotiskt tror jag.

Lika gäller invandra politiken den ser ut att öka invandringen än mer med Socialdemokrater och framförallt Miljöpartiet vid rodret.

Håller med om att man ska leva i nuet och se framåt, jag ser en regering utan Miljöpartiet jag ser en regering som ger en stabil politik med fakta och och samhällets förtroende vi sin sida. Inte JA-sägare och konflikträdda politiker tuffa beslut måste alltid fattas för allas bästa.

• Ogenomtänkt
    Anders2015 skrev 2015-01-12 19:28:53 följande:

Lever i det förflutna? Läste du mitt inlägg eller formulerade du om det i eget tycke?. Givetvis vet jag att Persson Borg inte kommer att sitta i makten hehe. Vad jag menade är nog mer att Stefan Löfven inte ger ett gott förtroende. Löfven är några nivåer under Persson som Partiledare, Debattör, beslutsfattare, och jag tror inte Stefan blir långvarig som statsminister. Hans uttalanden, han sätt att samarbeta menar Löfven har gjort en del misstag redan och det inger varken förtroende eller respekt med trygghet. Känns mer som Löfven gör allt för att sitta i makten.

Sedan att vi har svaga partiledare smittar givetvis av sig i Sverige och skapar en orolig situation. Sedan att Miljöpartiet  har för stor makt gentemot de röster dem fick är jag övertygad att dem flesta är övertygad om och framför allt i näringslivet.

Alliansen med Fredrik Reinfeldt och Borg i täten gav ett klart mer trovärdig och stabil politik. Samtidigt håller jag med många att Alliansen åxå hade många brister, men Socialdemokraterna med miljöpartiet är nog nästan skadligt för Sverige som dem sköter politiken idag. Sju klövers regering går aldrig, tid är pengar och de bråk som kommer att uppstå kommer att fördröja viktiga beslut.Och det kommer att göra att Sverige kommer allt mer efter i allt från skola,äldreomsorg,invandrar politik m.m.

Ska bli intressant att se hur Sverige ligger till ekonomiskt nästa val 2018 även hur det ser ut på utbildnings nivå och arbetsmarknaden, kan bli kaotiskt tror jag.

Lika gäller invandra politiken den ser ut att öka invandringen än mer med Socialdemokrater och framförallt Miljöpartiet vid rodret.

Håller med om att man ska leva i nuet och se framåt, jag ser en regering utan Miljöpartiet jag ser en regering som ger en stabil politik med fakta och och samhällets förtroende vi sin sida. Inte JA-sägare och konflikträdda politiker tuffa beslut måste alltid fattas för allas bästa.

Jag läste ja, men jag håller inte med dig. Persson och Borg har spelat ut sina roller tycker jag.

Alla tyckte inte att de var bra när det begav sig heller, bara för att du gör det. Jag har som sagt förtroende för Lövfen, och inget problem med att politiker byts ut. Det är så det ska vara.

• Rataxes
    Gert skrev 2015-01-12 20:22:56 följande:
    Säljer sig med sex, står det i rubriken. 
    Du ska inte tro på allt vad skvallerpressen skriver...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Ogenomtänkt

@ Gert

Han skulle kanske inte få sålt så mycket...

• Rataxes
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-12 20:25:29 följande:

@ Gert

Han skulle kanske inte få sålt så mycket...

Asgarv
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Anders2015
    Håller med alla dem som skriver att man har rätt att tycka till, även dem som tror på Stefan Löfven och Batra. Sedan när det gäller artiklar som är komiska det håller sig mest Miljöpartister på med därför anser jag dem spela på sandlåde nivå, och dem artiklarna är många och totalt meningslösa att kommentera anser jag. Det tror jag dem flesta redan har förstått och det ser vi i bland annat i röster.

Politiker ska bytas ut när dem känner sig mätta och vill gå vidare. Men det ska åxå finnas rätt efterträdare och jag tycker det inte finns gott om politiker som vågar sticka ut och tala i klartext och ta lite kritik och konsekvenser.

Om man bortser från miljöpartiet och till viss del vänstern så anser jag att Folkpartiet, Kds och Sd har partiledare som vågar sticka ut och vara raka till viss del.

Ja-sägare växer sig starkare när kameran är på, karriärer och makt går före svett och tuffa beslut som kan vara jobbiga en tid, trots att dem visade sig vara nödvändiga och bra när häxjakten lagt sig.

Helt enkelt oavsett åsikt tror jag väljare, näringsliv, samhälle i helhet mår bäst av raka rör och öppen politik. Trots allt så är det vi väljare som till viss del har satt dem till makten och dem har ansvar att lyssna på oss väljare torts att alla inte röstat på dem. 

• felix le chat

Löfven har inte stärkt socaldemokaterna på något vis.
    Med Kindberg-Batra vid rodret hos M så har man skänkt ytterligare
    några procent till SD.
    Svensk politik saknar ledargestalter

• Anders2015

Håller med dig där tyvärr. Dem rätta vägvisarna,vägvinnarna saknas och en osäkerhet har bildats och väljare tröttnar på partiledare som saknar pondus.
    Det beror på viss del på feghet och till viss del att det sätts ett enormt tryck på partiledare som visar sin åsikt rakt av. Ex Åkesson hans sjukskrivning kom inte som en överraskning. 

Ingen partiledare är hårdare kritiserad och attackerad, ibland på felaktiga grunder och ibland med sin rätt då han sticker ut, men det ska en bra partiledare göra. Att bli sjuk skriven är inget fel utan mänskligt.

Tror vissa partiledare vill sticka ut handen i vissa sakfrågor men avstår pga av att ställas mot väggen. Man väntas inte hålla med om invandra politiken i allt men en viss förståelse borde dem visa. Väljare visar det i siffror och det borde lyftas fram mer och diskuteras om.

Tror ex Göran Persson skulle ha agerat annorlunda, tror inte han hade tagit Sd:s parti men han hade diskuterat och mött dem annorlunda och inte bara gått Miljöpartiet till mötes. Nämner åter Persson för att Stefan Löfven känns fel och Persson var S sista partiledare som höll måttet.

Jag ser inte bakåt för det utan framåt, man borde ta lärdom och se om sitt bo kanske.

Svar på tråden Stefvan Löfven Vs Anna Kinberg Batra