Stefvan Löfven Vs Anna Kinberg Batra
Vad Göran Persson säger är. Det är alldeles för många stadsråd och en väldigt stark representation för miljöpartiet (6 ministerposter).Persson går till rätt hård attack mot Stefan Löfven och med all rätt anser jag.
Sedan Moderaterna med Anna Kinberg Batra, även hon får mycket kritik bla från sina egna. SD tar väljare från Moderaterna och det är inget att sticka under stolen med. Men Batra ska fortsatt köra den öppna linjen och vill inte se över invandrar politiken och dess dilemma som den skapar med ett allt större invandring.
Batra säger vi ska ha ett öppet land vi ska fortsatt ha en generös flykringpolitik. Att vi kanske har haft en allt för stor invandring som vi inte klarar av på olika sätt bla ekonomiskt, vill Batra inte bemöta.
Tror inte bara Moderaterna kommer att tappa till SD även Kds kan komma att bli starkare och även Folkpartiet. Centern med Moderaterna tror jag blir de svagare korten inom alliansen.
Kds och Folkpartiet anser jag att ha dem starkaste partiledarna tillsamans med Sd just nu. Dem som tar debatt och står upp för det dem tror på.
Miljöpartiet och vänstern har jag ingen åsikt om då jag anser att deras utspelanden har varit på sandlåde nivå spec Miljöpartiet.
Socialdemokraterna med Göran Persson i spetsen va ett mycket starkt och rakt parti. Persson sa att han lämnar ett väl dukat bord till Alliensen och det gjorde han. Persson var bara inte en bara en Stadsminister som stod upp i frågor och vågade bemöta kritik, han kunde även ekonomi.
Göran Persson med Anders Borg hade varit vad Sverige behöver nu.
Stefvan Löfven Med Miljö partiet vi sin sida och en Batra som känns flyktig i sina ord känns inte alls som ett strakt och enat sverige som vi behöver för ekonomin,tillväxten med välfärden.
Nu stå Nato frågan i centrum, är det en viktig fråga i dagsläget för Sverige? menar kommer den högst upp på dagordningen? har vi inte andra mer viktiga frågor?.
Decemberuppgörelsen har gjort att vi har 24 stadsråd kring bordet och ju fler soppa dessto sämre soppa eller vad tycker ni om detta?.