• Johannis86

    Äntligen gravid. Vad gör jag nu?

    Nu i dag fick jag beskedet gravid då jag va hos läkaren pga en annan sak. Men vad gör jag nu. När är det dax att ringa barnmoskan osv???

  • Svar på tråden Äntligen gravid. Vad gör jag nu?
  • Dixie

    ring till bm - så får du inskrivningstid - det är nog lite olika när man träffar bm första gången, men lika bra att ringa och få en tid!

  • Johannis86

    Tack så mycket. Jag ringde innan och de ska ringa i eftermiddag. Vill veta hur långt gånger jag är. När gör man UL första gången.?

  • Dixie
    Johannis86 skrev 2015-01-12 11:54:27 följande:

    Hade mens 4-5 dec & kanske sext på julaftonsnatten. Kan det stämma??


    använd gravidkalendern här på fl, fyll i sista menens första dag - så vet du hur långt gången du är!
  • skogstjejen19

    Prata med BM om att du inte har koll på när du kan ha blivit gravid. Då kan du få göra ul tidigare för att fastställa graviditetslängden

  • Dixie
    skogstjejen19 skrev 2015-01-12 12:13:11 följande:

    Prata med BM om att du inte har koll på när du kan ha blivit gravid. Då kan du få göra ul tidigare för att fastställa graviditetslängden


    fast om man har regelbunden mens kan ju bm räkna ut hur långt gången man är! så ett vul behövs ju inte då! 
  • skogstjejen19
    Dixie skrev 2015-01-12 14:14:10 följande:
    fast om man har regelbunden mens kan ju bm räkna ut hur långt gången man är! så ett vul behövs ju inte då! 
    Fast ts skriver ju att hon inte trott hon har äl.
  • Johannis86

    Nä jag har inte regelbunden mens och inte heller äl. Har varit på utredning och behandlats utan resultat. När jag bestämde mig att ta en paus för några månader sen hade jag ingen aning om att det då helt plötsligt skulle gå.

  • skogstjejen19

    Massor av grattis <3

    Prata med BM annars kan du ringa gyn eller kliniken du gått på tidigare, dom brukar vara väldigt förstående.

Svar på tråden Äntligen gravid. Vad gör jag nu?