• BaraJag89

London, pris med oystercard

Om en vecka ska jag resa till London med en vän. Vi hade tänkt avvända oss av Oyster Card för att ta oss runt. Men har svårt att hitta priser så vi vet hur mycket vi ska ladda korten med när vi kommer dit.

Vi kommer mest resa i zon 1. Men en dag ska vi ut i zon 9, och det är där problemet kommer. Priser upp till zon 6 hittar jag. Men inget om priser i zon 9.
    Någon som varit där nyligen eller vet vart jag kan hitta detta?

• Svar på tråden London, pris med oystercard
  • Nutnut
    BaraJag89 skrev 2015-01-12 14:05:51 följande:

Om en vecka ska jag resa till London med en vän. Vi hade tänkt avvända oss av Oyster Card för att ta oss runt. Men har svårt att hitta priser så vi vet hur mycket vi ska ladda korten med när vi kommer dit.

Vi kommer mest resa i zon 1. Men en dag ska vi ut i zon 9, och det är där problemet kommer. Priser upp till zon 6 hittar jag. Men inget om priser i zon 9.
    Någon som varit där nyligen eller vet vart jag kan hitta detta?

en resa inom city kostar 4 pund ca. Men jag har betalat för pappersbiljett. Oystercard är nog billigare.

Sen beror det ju på: tänker ni promenera mycket?
  • BaraJag89

Jag vet vad det kostar inom city (zon1). Det är lätt att hitta vad det kostar upp till zon 6. Men det är just när man ska åka till zon 9 jag har svårt att hitta vilka priser som gäller.

• Anonym (london)

Beror på vart du ska eftersom priserna bestäms av de lokala tågbolagen då zon 7-9 ligger utanför London. 

• Haffsorkestern

Gör inte så mycket om ni laddar upp med för mycket pengar, man kan lämna korten tillbaka sista dagen och få pengarna åter.
    Men risken är stor att de kommer till användning vid nästa resa istället. 

Svar på tråden London, pris med oystercard