• LizzieL

Foglossning + äldre syskon + uselt humör

Jag har just kommit in i tredje trimestern med vårt tredje barn, bebisen verkar må bra och allt borde vara toppen - om det inte vore för att jag har börjat känna av foglossning + då och då drabbas av jobbiga humörsvängningar. Jag har inte kunnat se på nyheterna i veckan, för så fort de visar något om terrordåden i Frankrike sitter jag och fulgråter. Och när barnen ryker ihop eller blir för stökiga klarar jag inte av att bemöta dem med lugn och tålamod, utan ryter till och blir arg, vilket inte gör situationen bättre. De är fortfarande så små att de behöver hjälp med det mesta, påklädning, toabesök etc, vilket gör att jag inte kan undvika konstiga ställningar och lyft. Till råga på allt har det ju snöat här i Stockholm där jag bor, i mitt område är det snövallar på trottoarerna och knagglig is överallt, vilket gör det svårt att bara ta sig till förskolan för att hämta och lämna (att ta bilen är inte ett alternativ, vi bor i förorten och det vore både dyrt och besvärligt att köra bil till mitt jobb i innerstan varje dag)? vilket gör mitt humör ännu sämre. Det går ut över barnen och min stackars man. Jag börjar bli riktigt orolig för hur jag ska klara av de sista månaderna, våra familjer bor på andra sidan landet och våra vänner har också småbarn, så supporten är minimal. Är det någon som känner igen sig? Är det någon som har bra tips och tricks för hur man kan klara av att vara höggravid mitt i vintern med två småbarn att ta hand om? Just nu skulle jag vilja lägga in mig på hälsohem tills ungen kommer ut. :(

• Svar på tråden Foglossning + äldre syskon + uselt humör
  • Flickan och kråkan

När jag väntade trean så fick jag i slutet av andra trimestern influensa, sedan långdragen bihåleinflammation på det (jobbade heltid). När det var ur världen fick vi alla vinterkräksjukan och som grädde på moset så fick jag och barnen hårlöss . Var rätt trött på att vara gravid efter det kan jag säga....men då var det inte så långt kvar. Det går mot ljusare tider, vännen. Det kommer att vara vår snarare än du tror . Våra äldsta var 4 respektive 5 när lillebror föddes. Han är 1,5 nu.....och det har inte varit något annat än positivt

Mitt tips är att se till att ha gott om tid....till allt. Det är bättre att gå upp lite tidigare även om det känns motigt

• Kasperina

Ta bilen till och från förskolan och ställ den på en infartsparkering sen. Har du foglossningsbälte? Det hjälper jättemycket!

• LizzieL

Tack snälla för uppmuntran! Har haft foglossningsbälte tidigare - hade lite problem med ettan också - men har nog råkat låna ut det, måste skaffa ett nytt.

• darkisen

Känner mig precis likadan. Jag har bf 23 Feb å har två små (en 3 åring å en nyss fyllda 1år) är sååå stor å kan knappt röra mig. Ta mig till förskolan med "stora" känns ungefär som att bestiga mount everest. Treåringen säger ofta till mig att hon har så tråkigt på dagarna. Man känner sig ju värdelös ibland. Jag säger som förgående talare, ta bilen till förskolan å sänk kraven på dig själv. Jag brukar försöka tänka att bara jag tar mig ur sängen å att barnen får mat i magen så e jag nöjd. Det är ju bara en kort period också.

• Flickan och kråkan
    darkisen skrev 2015-01-12 18:43:50 följande:

Känner mig precis likadan. Jag har bf 23 Feb å har två små (en 3 åring å en nyss fyllda 1år) är sååå stor å kan knappt röra mig. Ta mig till förskolan med "stora" känns ungefär som att bestiga mount everest. Treåringen säger ofta till mig att hon har så tråkigt på dagarna. Man känner sig ju värdelös ibland. Jag säger som förgående talare, ta bilen till förskolan å sänk kraven på dig själv. Jag brukar försöka tänka att bara jag tar mig ur sängen å att barnen får mat i magen så e jag nöjd. Det är ju bara en kort period också.

Googla "är det sunt att ha tråkigt jesper juul" . Vet inte hur man länkar med mobilen.
  • darkisen
    Flickan och kråkan skrev 2015-01-12 20:55:35 följande:

Googla "är det sunt att ha tråkigt jesper juul" . Vet inte hur man länkar med mobilen.

Toppen!
Svar på tråden Foglossning + äldre syskon + uselt humör