"Smutsigt, illaluktande och gammalmodigt" - turisterna sågar Stockholm.
Tidningen Stockholm direkt gick in på TripAdvisor.se för att luska fram vad utländska turister tycker om vår huvudstad.Och bland hyllningar fanns en och annan dissning. Här är några av de värsta.
VASAMUSEET
"Det luktar illa och man släpper in gränslöst med folk. Allt man får se är svindyra gamla ruttnande brädor. Inte värt pengarna alls".
"Museet påminner mest om en betongburker från kalla krigets dagar".
"Det här är inte direkt vad man tänkt sig under en cityweekend - såvida man inte är intresserad av en gammal träbåt som inte ens satt segel".
DJURGÅRDEN
"Visst, det är fint med alla öppna platser och vatten, men jag måste ändå säga att det är ganska överskattat. Framför allt är det otroligt skitigt överallt på grund av alla gäss".
SKANSEN
"Jag kan inte begripa hur så många har rekommenderat det här stället. Djuren såg ledsna ut och älgarna gjorde mig besviken. Såg totalt tre djur bakom ett träd".
"Smutsigt, illaluktande och gammalmodigt. Vi var förberedda på att det var kallt men inte att nästan alla byggnader skulle vara stängda. Däremot besökte vi barnzooet Lill-Skansen. Katter, kaniner, kycklingar, fiskar och en groda....Really? Det kan knappast kallas zoo".
"Vi hittade bara ett hus som var öppet. Där inne satt en gammal tant och sydde".
"Djuren är i ganska dålig form".
GAMLA STAN
"Slottet, Riddarholmskyrkan och Tyska kyrkan är fantastiska men Västerlånggatan är en skam. Stockholm, städa upp i hjärtat av Gamla stan genast!"
"Gamla smutsiga gator med kaféer och restauranger med identiska menyer".
"Vi såg folk spotta på gatan"
ABBAMUSEET
"Det liknade mest en bunker från andra världskriget tapetserad med utskrifter av webbsidor".
"Bara en massa sanslöst fåniga montrar med scenkläder och fotografier, det enda värt att kolla efter är utgången. Hur kan en så totalt irrelevant, musikalisk usel grupp förtjäna ett eget museum?"
"Kändes som at besöka något slags hjärntvättscentrum. Och inga varningar för alla blinkande ljus coh bilder som kan orsaka epileptiska anfall. Jag där i totalt f em minuter innan jag fick kraftig migrän och drabbades av illamående".
HÖRNET DÄR OLOF PALME SKÖTS
"Det är bara en minnesplatta i marken. Och detta som symbol för världens största mördarjakt som aldrig kommer att lösas. Move on".
Flera andra skriver att vakterna på Slottet är riktigt otrevliga och att flera har blivit knuffade av dem när dom stod och såg på vaktavlösningen.
En annan turist som besökte Junibacken var inte heller särskilt nöjd och fann attraktionen rent olämplig.
Ja, vad säger man. Har vi blivit hemmablinda och turisterna har faktiskt rätt i mycket dom tycker om Sveriges huvudstad?