• kotten86

Föra upp cytotec i slidan? Ont?

Ska göra kirurisk abort imorgon och ska 2 Tim innan föra upp 2 cytotec i slidan.

Har innan bara tagit cytotec oralt och aldrig vaginalt. Så min fråga hur ont kommer det att göra?

Jag är redan nu fruktansvärt öm i livmodern ( varit det i ett par veckor). Och kan inte ens gå in med några fingrar utan att det gör så helvetes ont. Bara när jag va där på ultraljud kontroll så kved jag av smärta när dom kände på min livmodertapp .

Så undrar hur mycket värre de lär bli med cytotec?:(

• Svar på tråden Föra upp cytotec i slidan? Ont?
  • Smurfan75
    kotten86 skrev 2015-01-13 01:59:27 följande:

Ska göra kirurisk abort imorgon och ska 2 Tim innan föra upp 2 cytotec i slidan.

Har innan bara tagit cytotec oralt och aldrig vaginalt. Så min fråga hur ont kommer det att göra?

Jag är redan nu fruktansvärt öm i livmodern ( varit det i ett par veckor). Och kan inte ens gå in med några fingrar utan att det gör så helvetes ont. Bara när jag va där på ultraljud kontroll så kved jag av smärta när dom kände på min livmodertapp .

Så undrar hur mycket värre de lär bli med cytotec?:(

Det kommer kännas som när du stoppar upp ett finger i slidan. De är pyttesmå och själva preparatet känns inget.
  • Sephrenia89

Pillrena i sig gör ej ont (lite sträva bara så de fastnar vid livmodertappen).

Men processen gör ont efter, man överlever.

• annie1994c

jag gjorde medicinsk abort, och jag fick föra in 4 tabletter i slidan och det gjorde inte ont men kändes liiiite obehagligt, egentligen nästan ingenting. Jag är bara jätte känslig där nere, så oroa dig inte. Dock vet jag inte om det är samma tabletter de för in vare sig det är kirurgisk eller medicinsk abort.
    Lycka till Glad

• tvåstegsabort

Jag gjorde tvåstegsabort och tyckte inte det kändes alls o stoppa upp tbl! Hoppas allt går bra för dig!

Svar på tråden Föra upp cytotec i slidan? Ont?