Bra bärsele?
Gar en dotter på 5 månader som gärna vill bli buren. Har en babybjörn Active som funkar hyggligt. Tänkte fråga er vad ni har för bärsele och vad ni tycker om dem? Vill ha en som är mer ergonomisk och som man kan bära barnet i länge
Gar en dotter på 5 månader som gärna vill bli buren. Har en babybjörn Active som funkar hyggligt. Tänkte fråga er vad ni har för bärsele och vad ni tycker om dem? Vill ha en som är mer ergonomisk och som man kan bära barnet i länge
Glömde skriva att man måste kunna vända barnet åt båda hållen
Har en ergobaby (modell stowaway). Funkar bra, smidig att ta på och helt ok att bära i upp till en dryg timme i sträck. Sen börjar det kännas lite i axlar och rygg tycker jag. Men jag är inte särskilt vältränad ;) Bebis sitter riktigt bra i den också. Är lättvikt och kan enkelt packas ihop.
Tror däremot inte att den passar till riktigt långa eller stora personer, remmarna är inte jättelånga.
Jag hat inte hört talas om ergonomiska bärsele som man kan bära barnet framåtvända i, om man inte bär på ryggen dvs.
Annars rekommenderar jag manducca. Annars kanske bärsjal vore något för dig?
Vi har en Ergobaby som jag älskar. De har en variant, Ergobaby 360, som går att bära i på båda hållen.
Ergo, Beco, Manduca, Pognae, Boba, Angelpack, Wompat, Oh snap (babyhawk), Tula......finns fler. Vilken som är bäst beror huvudsakligen på vilken storlek och form det är på bäraren.
Har en Beco Gemini som man kan ha barnet både mot sig och framåt i, är supernöjd! Den är väldigt bekväm och jag kan bära långa stunder utan att få ont någonstans.
Har en Beco Gemini som man kan ha barnet både mot sig och framåt i, är supernöjd! Den är väldigt bekväm och jag kan bära långa stunder utan att få ont någonstans.
Jag skulle dock inte välja just den modellen till ett barn som redan är 5 månader. Det är en sele med en panel som passar små barn bäst.
Vi hade en Manduca som är ergonomisk och fungerar länge. Sonen satt jättebra i den och jag kunde bära långa stunder utan problem.
Man kan ha den på höften och ryggen också, men inte framåtvänd.
Jag är lång och smal och så även sonen, om det har någon betydelse för passformen..?
Min dotter är nästan 10 månader nu och det funkar jättebra att bära henne i den!