• Anonym (Cann)

Cannabis

Hej! Denna frågan riktar sig till er föräldrar där ute vars partner röker på i smyg och blivit allmänt lat utav sig och ljuger om allt möjligt? Någon som är i samma situation och vad känner ni?

Å ni som inte har hamnat i denna situationen, så undrar jag vad ni hade gjort ? Om ni hade barn och va tsm med någon som höll på så där...

• Svar på tråden Cannabis
  • Carnitas

Jag gjorde tvärtom, jag berättade allt för min sambo.
    Att jag har så jävla ont och hatar mitt beroende av tramadol.
    Att jag kommer pröva cannabis som smärtstillande nattetid.
    Det var inte en positivt reaktion, men vi får se i hur det blir.

Efter par månader så började det gnällas en jävla massa över detta.
    Och ställde bara en fråga, som var "Berätta för mig vad som är skillnaden och om det blivit sämre".
    Längsta tystnaden från sambon någonsin, och svaret som kom efter tystnaden var "Nej"(då om det var en skillnad, och om det hade blivit sämre nått).

Faktum var, efter en del mer diskuterande, så kom vi fram till jag var piggare och kunde göra mer i hemmet och mer med barnen.
    Nu, använder jag inga starkare smärtstillande än alvedon för denna smärta.
    Har inget beroende, och någon cannabis har jag inte använt på flera år.

Sen har jag en annan smärtproblematik nu, här har jag inte testat cannabis.
    Men med tanke på hur jävla ont jag har, så misstänker jag cannabis inte klarar av att ta detta som ketogan och oxy kan.
    Det är ju i skov, och oftast rätt korta perioder.
    Längsta är 8 veckor, kortaste är en halv dag.

• Anonym (Lina)

Hej. Min man rökte på när vi träffades. Jag har alltid accepterar det såvidare det inte är hemma. Vi har varit gifta i 10 år nu och för ett är sedan så skilde vi oss pga detta. Han va skit lat och seg och jag kunde prata med honom i 10 minuter och sen säger han, va sa du? Men han insåg ganska snabbt vad han hade gjort, vi har ju 3 barn tillsammans. Så han kom tillbaka med massa lovanden osv. Och nu har det gått över ett år och han e ren från det och har gjort mycket framsteg. :) din man behöver nog en realitycheck. :)

• Carnitas
    Anonym (Cann) skrev 2015-01-13 17:55:26 följande:
    Hej! Denna frågan riktar sig till er föräldrar där ute vars partner röker på i smyg och blivit allmänt lat utav sig och ljuger om allt möjligt? Någon som är i samma situation och vad känner ni?
    Å ni som inte har hamnat i denna situationen, så undrar jag vad ni hade gjort ? Om ni hade barn och va tsm med någon som höll på så där...

För svara direkt på dina frågor.

Vad jag har lärt mig av erfarenhet, är att folk ljuger om ens cannabis konsumtion pga att sin partner är obstinat och dömande.
    Och tror att ljuga är rätt väg att gå, om sin partner är tillräckligt obstinat.
    Så kommer förhållandet dö ändå, då lögner i längden är svåra att hålla hemliga.
    Men såklart handlar det om 2ggr om året, så är det nog rätt enkelt att komma undan med lögner.
    Är det flera ggr i veckan eller än oftare eller tom beroende/missbrukare, ja då är det kört.

Fanns diskussioner om sköta barnen om jag rökte cannabis för  min smärta.
    Så en gång blev barnen magsjuka och rejält, och hade rökt och lagt mig att sova.
    Sen började spyan, efter jag hade tagit hand om allt hela natten.
    Gjort rent kläder, fått i  dom lite att dricka för slippa uttorkning.
    Städat upp och spritat lite(sambo ssk, så sprita är viktigt, fast vi vet det inte hjälper ;) ).

Efter detta så var den diskussionen slut, då hon förstod att det var inget problem.
    Sen ska jag tillägga, aldrig konsumerat när barnen är vakna.
    Och lägger mig alltid att sova inom 5min, efter konsumerat.
    Borstar tänder, tvättar mig mig, kissar och sen direkt i sängen.

• Carnitas
    Anonym (Cann) skrev 2015-01-13 17:55:26 följande:

Ska tillägga har varit lat i hela mitt liv, även före cannabis.
    Men under tiden jag hade smärtan, så gjorde jag mindre och mindre.
    Just pga jag kunde inte sova på nätterna, så för mig blev jag mer aktiv

Svar på tråden Cannabis