Jag vet absolut inte bäst och säger inte hur man ska göra.
Mer än att man ska göra det som man själv må bra av, är det slut och man vill ha lite kontakt i hopp om att det ska bli något, så ska man ha det...men man får vara beredd på att det kan svida nått så in i helvete...
Vill man inte ha kontakt, ska man klargöra det för den andra, klipper man så klipper man och det ska båda acceptera..
Jag har försökt med både det ena och det andra men för min del funkar det bäst med att klippa helt....visst är det kul att få ett oväntat sms av sitt ex kanske, men det ger också nya förhoppningar om något helt i onödan, eller nya frågor man vill ställa som man inte får svar på .....
Med senaste personen som jag förvisso inte blev tillsammans med var det lite samma sak, vi bröt men stötte på varandra titt som tätt så det blev liksom knas hur vi än gjorde.
Båda vill, men vi är inte på rätt plats i livet just nu, det är bestämt att ta tag i våra liv, ha lite kontakt som stöttning och 100% ärlighet, blir det jobbigt så backar vi ifrån varandra....vad det blir utav det vet jag inte, hon har lite mer att ta itu med än vad jag har, så skulle det bli så att känslorna svalnar och det dyker upp någon annan så kommer jag berätta det.....så är ingen skada skedd....