• Annelie89

7 åring som har toalett problem

Min sambos sju åriga son gör ofta på dig både hemma och på skola, även hos kompisar.

Vi vet inte vad vi ska ta oss till snart för det blir bara värre, idag ska sambon ringa doktor får se om vi får någon hjälp.

Lite bakgrund som jag tror hör ihop lite med varför det händer, hans mamma ska ha honom varannan helg men det är för ca snart ett år sen det var så regelbundet och då skötte han toa besöken bättre, "bara" lite kiss i byxan ibland. Nu har mamman knappt hört av sig och sist dom sågs var i september. Men nu när läget är som det är vill jag ha tips om hur vi kan hjälpa pojken att gå på toaletten och inte få allt i byxorna. Så snälla om ni har några tips.

• Svar på tråden 7 åring som har toalett problem
  • Flickan och kråkan

Jag har en nybliven 7-åring med överaktiv blåsa. För honom har det fungerat väldigt bra med klocka med larm. Han har haft det sedan han började ettan. Han går när han bli "tillsagd" men behöver bli påmind. Klockan påminner helt enkelt regelbundet och ofta. Han har larmet på enbart vibration så ingen stor grej.

• Annelie89

Okej vi har haft lappar på ställen där han sett dom och blivit påmind och det har funkat bra men har han även börjat bajsa på sig så det är det största problemet.

Är det som ett armbandsur din son har? Lät som en bra idé :)

• Flickan och kråkan
    Annelie89 skrev 2015-01-14 15:19:23 följande:

Okej vi har haft lappar på ställen där han sett dom och blivit påmind och det har funkat bra men har han även börjat bajsa på sig så det är det största problemet.

Är det som ett armbandsur din son har? Lät som en bra idé :)

Ja, det är ett armbandsur.
Svar på tråden 7 åring som har toalett problem