Min försvarare ville ha fullmakt . .
Jag har överklagat min dom.
Min offentliga försvarare ville ha fullmakt då han skulle befinna sig i hovrätten eller vad det var.
Han sa att det var upp till de om de ville att han skulle ha fullmakt eller inte.
Han hade en dialog och talade om att han skall ha fullmakt till hovrätten.
När jag frågade egentligen varför - De visste ju redan att han var min advokat. De hade ju papper om min överklagan. Varför skulle han ha min fullmakt. Till vad? Frågade jag.
Han hade väldigt svårt att svara på den frågan.Och första gången jag ställde den, blev det nästan tyst. När jag ställde den för andra gången, började han babla om någonting annat angående om min överklagan. När jag ställde den för tredje gången, så sade han att det inte kunde vara säkert om min överklagan skulle bli godkänd. Det var som om att han undvek att svara på den frågan.
Jag gav inte upp, och blev själv lite oroad och paranoid, så jag ställde frågan ytterligare en gång till, om varför han skall ha min fullmakt. Då sade han att det inte var säkert att hovrätten ville att min advokat skall ha fullmakt. Det kanske fungerar utan, sade han.
Så vi ''bestämde'' att vi skulle avvakta innan jag gav fullmakt. Och att han sa att han förstod mig, och tyckte att det var bra att jag inte gav ut min fullmakt hur som helst. Men vi bestämde att vi skulle avvakta innan jag gav fullmakt.
Otroligt skumt, tänkte jag. Väldigt lurigt kändes det som.
Och nu känns det som om min överklagan inte kommer bli godkänd, för att min advokat kanske kommer fippla med en massa saker, för att jag inte gjorde som han sa. Eller att han inte överhuvudtaget kommer hjälpa mig .. .
Tror ni att det kommer bli något sådant?
Och skulle kanske ni svara på varför min advokat behöver fullmakt egentligen?
Tack på förhand!