gemmajoline skrev 2015-01-17 08:35:49 följande:
Tack för alla svar. Extra tack till de pedagoger som svarat. Vår diskussion var att de än gång planerade avd. En större aktivitet, utan att informera mig. Jag har flera gånger sagt ifrån att de inte får glömma med.oss (jobbar skift och mitt barn är ledig en hel del) (på förra avd i samma hus) blev hon alltid medbjuden på större saker för att "hänga med och inte hamna utanför" ex julfester, lucia, julpynta avd. Mm. Funkade jättebra) Den här gången sa mitt barn precis när vi var på väg hem , när jag hämtade, att hon trodde något hände på onsdag(detta var fre, och hon var ledig till torsdag) och när hennes fröken gick förbi frågade jag om något hände på onsdag? Glatt sprudlade hon att de skulle på studiebesök i närheten och de skulle bli såååååå roligt ! Jag frågade när hon tänkt informera mig om detta, då vi är lediga? Då skyllde hon ifrån sig på pedagogerna på avd(hon är barnskötare) och sa att ja det var för sorligt att DOM inte informerat mig, hon hade tjatat såååå mycket på dom. Jag sa att -Du har lika stort ansvar att informera mig! Men hon började bara prata om allt annat. Jag frågde igen, hon svarade ännu en gång på något helt annat och bara babblar på.. då gick jag, sa tydligt hej då, vinkade och stängde dörren. Jag såg genom glasdörren hur hon fortfarande babblade när jag stängde dörren. När jag sedan lämnar mitt barn 6 dagar senare, vägrar hon ta emot mitt barn. Och har uttryckt för rektorn att jag varit hätsk ! Och NEJ. Det var jag inte ! . Något irriterad- JA. Men inte otrevlig el hätsk som hon uttryckt. Anledningen att jag funderar på att anmäla/rapportera det vidare är att rektorn vill inte prata om det, hon nämnde något luddigt på ett möte vi hade, och när jag mailat henne och bett att få bekräftat att någon åtgärd tagits vid denna händelse och att detta inte får hända igen. Får jag svar att- låt oss glömma vad som hänt och blicka framåt. Rektor vill inte nämna i mail att det inträffat. Därav funderar jag på att gå vidare tll skolinspektionen (antar jag) om det blir aktuellt så går jag den "korrekta vägen för dessa ärenden) men Hur kul blir det på avd. efter det? Men ska jag acceptera detta och att rektorn inte ens vill diskutera det ? Är det rätt. ? (Kan tilläggs att detta är första gången avd. Gör något utanför dagis på 6 månader, därav anser jag det som lite större aktivitet + att hon så glatt pratar om det inför mitt barn+ Vid mitt samtal med rektorn tilltalade hon mig flera gånger som deras kund ! ( vilket jag inte alls föredrar) Personligen tycker jag aldrig att mitt barn ska drabbas för att jag har en diskussion med en fröken. (Mitt möte med rektorn gällde föräldrarådsfrågor + denna händelse mm. Men rektorn pratade så fint förbi denna händelsen genom att säga,allt har 2 sidor, sen det som hände är oacceptabelt, men mänskligt. Hon sa aldrig vilken händelse, därav mitt mail och önskan att få det bekräftat. Men utan resultat. Ännu en gång tacksam för svar från pedagoger/el erfarna innom yrket. Tack
Är du på riktigt? Ska du anmäla en barnskötare till skolinspektionen för att DU beter dig som ett barn?!
Jag tycker rektorn sköter det här bra, hade jag varit rektor på den förskolan och du hade behandlat min personal så och sedan har mage att komma och kräva garantier när det är du som har gjort fel hade jag gått i taket och gett dig en uppläxning om hur man beter sig bland folk.
Barnskötaren förmedlar tydligt att det inte är hennes arbetsuppgift utan förskollärarnas. Hon har t.o.m påmint hennes kollegor. DU håller henne personligt ansvarig för något som Inter är hennes arbetsuppgift, utöver det så beter du dig som en barnunge och avslutar inte samtalet trevligt utan säger hej då och stänger dörren i ansiktet på henne när hon pratar :S
Barnskötaren betedde sig proffesionellt när hon lät en kollega ta överlämningen eftersom hon inte klarade av att möta DIG när du betett dig som du gjort, helt förståligt.